ALFA VIENNA INSURANCE GROUP BIZTOSÍTÓ ZRT.
ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK ADATKEZELÉSSEL KAPCSOLATBAN

Az Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. (továbbiakban: Biztosító, Adatkezelő, vagy Társaság) elkötelezett abban, hogy tiszteletben tartsa, védje a természetes személyek alapvető jogait, különösen a személyes adataik védelméhez való jogukat. Társaságunk számára kiemelkedően fontos az átlátható és jogszerű adatkezelés, továbbá az erre vonatkozó alapelvek és szabályok betartása. A GDPR, valamint az Infotv. különféle jogokat biztosítanak a hatályuk alá tartozó adatkezelésben érintett személyek (például szerződő felek, biztosítottak, kedvezményezettek, károsultak, leendő ügyfelek) mint természetes személyek számára a Bit. rendelkezéseivel összhangban.

Név: Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.
 
Székhely: 1091 Budapest, Üllői út 1.
 
Levelezési cím: 9401 Sopron, Pf. 22.
 
Cégjegyzékszám: 01-10-041365
 
Képviselet: Társaságunkat az Igazgatóság képviseli, amely jogait az ügyek meghatározott csoportja tekintetében megosztja a munkavállalóival. Az Igazgatóság tagjairól a cégnyilvántartásban talál adatokat.
 
Hivatalos weboldal: alfa.hu
 
Adatvédelmi tisztviselő: dr. Szikora Péter Pál
 
E-mail címe: adatvedelem@alfa.hu
 
Egyes adatkezelések vonatkozásában az adatkezelések célját és eszközeit a Biztosító további szereplőkkel együttesen határozza meg. Az ilyen adatkezelésekről minden esetben külön tájékoztatjuk a Biztosító honlapján.

Tájékoztatónkban megtalálhatja a Társaságunk által végzett adatkezelésekkel kapcsolatos általános információkat, hogy támogassuk információs önrendelkezési jogának gyakorlásában, továbbá részletesen bemutatjuk az adatkezelésekkel kapcsolatos jogait, hogy segítsük azok érvényesítésében.
 
Fontos, hogy jelen tájékoztató egy általános, nem egyedi adatkezelési célhoz kapcsolódó tájékoztató. Amennyiben egy konkrét adatkezeléssel kapcsolatban szeretne informálódni, itt érheti el az adott tevékenységhez kapcsolódó részletes tájékoztatót:

Adatvédelmi tájékoztatók

Adatkezelési tevékenységünket az alábbi jogszabályok alapján végezzük:

  • A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelet (2016. április 27.) (a továbbiakban: „általános adatvédelmi rendelet” vagy „GDPR”),
  • az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: „Infotv.”),
  • a biztosítási tevékenységről szóló 2014. évi LXXXVIII. törvény (a továbbiakban: ”Bit.”),
  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: „Ptk.”),
  • a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (a továbbiakban: „Reklámtv.”),
  • a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (a továbbiakban: „Pmt.”),
  • a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvény,
  • a távértékesítés keretében kötött pénzügyi ágazati szolgáltatási szerződésekről szóló 2005. évi XXV. törvény (a továbbiakban: „Távért. tv.”).

Amennyiben egy konkrét adatkezeléssel kapcsolatban szeretne informálódni, itt érheti el az adott tevékenységhez kapcsolódó részletes tájékoztatókat:

Adatvédelmi tájékoztatók

Az igényfelmérés, díjkalkuláció elkészítése, biztosítási ajánlatok felvétele, szerződések megkötése és a biztosítás fennállása során egyaránt kezelünk személyes és a személyes adatok különleges kategóriáját képező adatokat (a továbbiakban: különleges adatok).
 

A kezelt személyes adatok főbb kategóriái:

  • személyazonossághoz kapcsolódó adatok (például név, születési hely és dátum, anyja neve),
  • elérhetőségi adatok (például állandó lakcím, levelezési cím, telefonszám, e-mail cím),
  • hivatalos okmányok, okmányazonosítók (például a távoli ügyfél-átvilágítás során többek között a személyazonosító igazolvány száma, a lakcímet igazoló hatósági igazolvány száma),
  • gazdasági, pénzügyi adatok (például bankszámlaszám, biztosítás összege, díja, kártérítés összege),
  • különleges adatok:
    • egészségügyi adatok (például az Ön hozzájárulása alapján kockázati életbiztosítási ajánlat felvételekor rögzítésre kerül a rendszeres gyógyszerszedés ténye, vagy kárrendezés során adott esetben csonttöréssel kapcsolatos információkat is kezelhetünk).

Az adatokat:

  • vagy az adatkezelésben érintett személytől (érintettől) közvetlenül gyűjtjük (például ha a szerződő fél és biztosított személye azonos),
  • vagy előfordulhatnak olyan esetek is, amikor az adatok forrása nem az adatkezelésben érintett személy. Például - amennyiben a szerződő fél és a biztosított személye nem azonos – a biztosított adatainak forrása a szerződő fél. Előfordulhat olyan eset is, amikor az adatok forrása a biztosításközvetítő partner (például biztosítási ügynök, többes ügynök, alkusz). Az adatok gyűjtése történhet adatbázisokat jogszerűen gyűjtő, azokat jogszerűen értékesítő adatkezelőktől is (például marketing, illetve közvetlen üzletszerzési célú adatkezelés esetén).

Amennyiben konkrét adatkezeléssel kapcsolatban szeretne informálódni, itt érheti el az adott tevékenységekhez kapcsolódó részletes tájékoztatókat:

Adatvédelmi tájékoztatók

A kezelt adatokat többek között a Bit.-ben meghatározottak szerint különösen az alábbiakhoz használjuk fel:

  • biztosítási szerződések megkötéséhez (például ajánlat kötvényesítéséhez),
  • a szolgáltatások teljesítéséhez (például kifizetések lebonyolításához),
  • üzletszerzési célok megvalósításához (például nyereményjátékok, személyre szabott ajánlatok, telefonos, illetve online értékesítési kampányok során),
  • biztosítási szerződésből származó jogi igények, követelések megítéléséhez és érvényesítéséhez (például peres eljárások lebonyolításához),
  • valamint jogszabály által előírt kötelezettségek teljesítéséhez (például kárrendezés során személyi jövedelemadó ügyfél helyetti befizetéséhez).

 
Amennyiben konkrét adatkezeléssel kapcsolatban szeretne informálódni, itt érheti el az adott tevékenységekhez kapcsolódó részletes tájékoztatókat:

Adatvédelmi tájékoztatók

Személyes adatait Társaságunk a GDPR 6. cikk (1) bekezdése, valamint a 9. cikk (2) bekezdése alapján az alábbi jogalapok szerint kezeli:

  1. Az adatkezelésben érintett személy hozzájárulása: például, Ön nyilatkozat vagy félreérthetetlen megerősítő cselekedet útján, egészségügyi adatai kapcsán pedig kifejezetten hozzájárul adatai kezeléséhez.
  2. Olyan szerződés előkészítése, illetve teljesítéséhez, amelyben az érintett az egyik fél: például, igényfelmérés az Önnel kötendő biztosítási szerződés előkészítése során, ajánlatkészítés és elbírálás, illetve a létrejött szerződés alapján teljesítendő biztosítói szolgáltatás elbírálása, teljesítése.
  3. Az adatkezelőre vonatkozó jogszabályi kötelezettség teljesítése: bizonyos esetekben az adatkezelés Társaságunk számára kötelező, mert azt jogszabály írja elő (például a szolgáltatásra jogosult azonosítása, átvilágítása a Pmt. alapján).
  4. Az adatkezelő jogos érdeke: az adatkezelés Társaságunk jogos érdekének érvényesítése céljából történik, amennyiben ezzel az érintett alapvető jogait és szabadságait nem sértjük meg (például csalások megelőzése).

Amennyiben konkrét adatkezeléssel kapcsolatban szeretne informálódni, itt érheti el az adott tevékenységekhez kapcsolódó részletes tájékoztatókat:

Adatvédelmi tájékoztatók

A Biztosítóval szerződéses kapcsolatban álló társaságok tevékenységétől függően (például tanácsadási, szakértői tevékenység, kárszakértés, kárfelvétel, IT támogatás, stb.) eltérő lehet a címzettek köre. A személyes adatokat és a biztosítási titoknak minősülő információkat esettől függően Társaságunk megfelelő hozzáférési jogosultságokkal rendelkező munkavállalói, megbízott biztosításközvetítői, illetve a Társaságunk részére szolgáltatási szerződések alapján adatfeldolgozási, illetve kiszervezett tevékenységet végző személyek, jogszabályban előírt szervezetek, továbbá az érintett viszontbiztosítók ismerhetik meg a feladatuk ellátásához szükséges mértékben a Bit.-ben (különösen, de nem kizárólagosan a Bit. 135-143. §-ban) részletezett szabályoknak megfelelően.
Adatfeldolgozói partnereink az adatok felhasználásról nem hoznak döntéseket, csupán utasításaink alapján teljesítenek megbízásokat bizonyos feladatok kivitelezésében. Az adatfeldolgozókat, címzetteket és harmadik feleket tartalmazó partnereink listáját itt érheti el.
 
Az adatátadások jogalapja jellemzően törvény felhatalmazó rendelkezése, de eltérő jogalap mentén is megvalósulhat. Például a hitelbiztosítéki fedezetre vonatkozó adatok – DLT rendszer használatával történő – továbbításakor a hitelintézetekhez és biztosítókhoz kapcsolódó jogos érdek jogalapon történik az adatátadás. A tárgyi adatkezeléshez kapcsolódó részletek az adatkezelési tájékoztatók menüpont alatt a DLT rendszerről szóló adatkezelési tájékoztatóban találhatók.
 

Személyes adatait jogszerűen átadhatjuk például:

  • a biztosítási szerződéskötés folyamatában azon partnereinknek, akik segítenek adatot gyűjteni a biztosító kockázatának felméréséhez,
  • biztosítás-közvetítési, ügyféltájékoztatási és ügyfélkiszolgálási céllal azon közvetítőinknek, akikkel jogviszonyban állunk, és akiket a Magyar Nemzeti Bank nyilvános közvetítői regiszterében nyilvántartásba vett,
  • a biztosítási szolgáltatások teljesítése érdekében azon partnereinknek, akik segítenek felmérni a károkat, valamint javítói és egyéb, a biztosítási szerződésben vállalt szolgáltatásaink teljesítésében működnek közre,
  • olyan külső call centereknek (telefonos tevékenységet végző cégeknek), amelyek vagy az ügyféligények felkeltésében, felmérésében, vagy a szerződések megkötésében segítenek,
  • információtechnológiai szolgáltatást nyújtó partnereinknek, akik többek között a biztosító nyilvántartási kötelezettségeinek biztonságos teljesítésében működnek közre.

Amennyiben személyes adatainak egyedi megosztásával kapcsolatos további információkat keresne, vagy egy konkrét adatkezeléssel kapcsolatban szeretne informálódni, itt érheti el az adott tevékenységekhez kapcsolódó részletes tájékoztatókat:

Adatvédelmi tájékoztatók

Az adatok megőrzési ideje az adatkezelés céljától, a jogi kötelezettségektől és az adatvédelmi alapelvektől függően kerül megállapításra. Néhány példa az alkalmazott megőrzési időkre vonatkozóan:
 

A biztosítási szerződés előkészítésének, megkötésének céljából kezelt személyes adatok esetén:

  • ha nem jön létre a szerződés az igényfelméréstől vagy az ajánlat megtételétől számítva addig kezeljük az adatokat, ameddig a szerződéssel összefüggésben igény érvényesíthető (5 év),
  • amennyiben a szerződés létrejön, az őrzési idő addig tart, amíg fennáll a szerződés, illetve a szerződés megszűnését követően addig, ameddig a szerződéssel összefüggésben polgári vagy büntetőjogi igény érvényesíthető (biztosítási terméktől függően életbiztosítási szerződés esetén 20 év, nem-élet biztosítási szerződés esetén 10 év).

A biztosítóval szerződésben nem álló, kártérítési igényt érvényesítő károsult személyek adatait a káreseménnyel összefüggésben érvényesíthető büntetőjogi igény elévüléséig kezeljük, amely

  • személyi sérüléses esetekben 20 év,
  • személyi sérülés nélküli esetekben 10 év.

Jogszabály által előírt adatmegőrzési idő lehet például:

  • 5 év a panaszkezeléssel összefüggésben a panasz és az arra adott válasz megőrzésére (Bit. 159. § (3) bek. alapján),
  • szintén 5 év a távértékesítéssel kapcsolatos dokumentumok a szolgáltatót terhelő bizonyítási köztelezettség miatti megőrzésére (Távért. tv. 11. § (2) bek. szerint),
  • 5 év a létre nem jött biztosítási szerződésekkel kapcsolatos, ajánlattételi dokumentáció adatainak megőrzésére (Ptk. 6:22. § (1) bek. alapján),
  • számviteli bizonylatnak minősülő iratok esetében az adatok megőrzési ideje a keletkezéstől számított 8 év (Szmtv. 169. § (2) bek. szerint).

Amennyiben konkrét adatkezeléssel kapcsolatban szeretne informálódni, itt érheti el az adott tevékenységekhez kapcsolódó részletes tájékoztatókat:

Adatvédelmi tájékoztatók

Telefonos ügyfélszolgálatunk által folytatott beszélgetéseket rögzítjük, amelynek részleteiről a beszélgetések kezdetén adunk részletes tájékoztatást.
 
Az adatkezelés céljai és jogalapjai:
 
1. Az adatkezelőre vonatkozó előírás teljesítése.
Az adatkezelés jogalapja a Bit. 159. § (2) bekezdésében meghatározott előírás, ami alapján panaszkezelés esetén a biztosító és az ügyfél közötti telefonos kommunikációt a biztosító hangfelvétellel rögzíti, és a hangfelvételt 5 évig megőrzi.
 

2. Minőségbiztosítás, mely magába foglalja:

  • a beszélgetés pontos tartalmának visszakereshetőségét panasz- és jogi igények elbírálásához, illetve
  • a beszélgetést folytató munkavállalók munkájának ellenőrzését és oktatását.

Az adatkezelés jogalapja a Biztosítónak a hívások visszakereshetőségéhez, a megtett nyilatkozatok utólagos igazolásához, valamint az ügyfélkiszolgálás színvonalának emeléséhez fűződő jogos érdeke.

3. Az ügyfélkiszolgálás színvonalának fejlesztése szövegelemző szoftver használata által, aminek keretében a Biztosító a rögzített hívásokban szövegelemző szoftver segítségével keres bizonyos, az ügyfélkiszolgálás szempontjából releváns kulcsszavakat, segítve az operátori munka ellenőrzését és fejlesztését, valamint a belső folyamatok optimalizálását. A keresett kifejezések alapján nem készül ügyfélprofil, az ügyfelekkel kapcsolatban nem történik joghatással bíró döntéshozatal.
Az adatkezelés jogalapja a Biztosítónak az ügyfélkiszolgálás színvonalának fejlesztéséhez fűződő jogos érdeke.
 
A Biztosító jogos érdekén alapuló adatkezelésekkel kapcsolatban az érintettnek a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor joga van tiltakozni.
 
Ilyen esetben a Biztosító csak akkor folytathatja az adatkezelést, ha azt kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy jogi eljárásokhoz szükséges.
 
Az adatkezelésben érintett személyek további jogaival kapcsolatban a „Milyen jogai vannak az adatkezelésünkkel összefüggésben?” fejezetben olvashat.
 
A rögzített hanganyagok megőrzési ideje:
 
Panaszbejelentés esetén felmerülő jogszabályi kötelezettség teljesítésének, minőségbiztosítás és az ügyfélkiszolgálás színvonalának fejlesztésének céljából a CTI szervereken 10 hónapra visszamenőleg lehet meghallgatni a hanganyagokat. Ezt követően mágnesszalagon kerülnek archiválásra, aminek a megőrzési ideje 5 év.
 
Kulcsszavak keresése céljából a beszélgetés 1 évig használható fel és hallgatható vissza.

A hívások lebonyolítása, azok rögzítése, valamint a szövegelemző program használata során közreműködő adatfeldolgozó partnereink:

  • Protocall 2009 Web- és Telemarketing Kft.: 2724 Újlengyel, Ady Endre utca 41.
  • TCT Hungary Kft.: 1118 Budapest, Rétköz u. 5.
  • Xdroid Kft.: 1031 Budapest, Záhony utca 7.

Az alábbi bekezdésekben a fentiekben felvázolt, Társaságunk által folytatott adatkezelésekkel összefüggésben adunk tájékoztatást. Ennek megfelelően azokat a jogosultságokat ismertetjük, melyek ezen adatkezelésekhez kapcsolódnak.
 
Joggyarkolás módja:
Hol nyújthatja be az alábbi jogokkal kapcsolatos kérelmét?

A hozzáféréshez való jog

Adatkezelésben érintett személyként tájékoztatást kérhet arról, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e. Amennyiben ilyen adatkezelés folyamatban van, akkor jogosult arra is, hogy az adatkezelés részleteiről (beleértve a másolat kérését), így az alábbi információkra vonatkozóan tájékoztatást kapjon:

  • az adatkezelés céljáról - pontosan mire használjuk a kezelt adatokat,
  • a személyes adatok kategóriáiról - mely személyes adatait kezeljük,
  • azon címzettekről vagy címzettek kategóriáiról, akiknek a személyes adatokat továbbítjuk, vagy aki az adatokhoz hozzáfér,
  • harmadik országba - vagyis olyan államba, amely nem tagja az Európai Gazdasági Térségnek – továbbítunk-e adatokat és amennyiben igen, akkor az erre vonatkozó megfelelő garanciákról,
  • a személyes adatok tárolásának tervezett időtartamáról, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjairól – meddig tároljuk a személyes adatokat,
  • az adatkezelésben érintett személyek jogairól – az adott adatkezelés szempontjából releváns jogosultságok, gyakorlásuk feltételei, illetve az egyes korlátozások esetei,
  • a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának jogáról, jogorvoslati lehetőségekről,
  • ha az adatokat nem közvetlenül az adatkezelésben érintett személytől gyűjtöttük, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információról,
  • az automatizált döntéshozatal tényéről (ideértve a profilalkotást is), az alkalmazott logikáról (a döntéshozatal eredményét alátámasztó tényezők), valamint hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, várhatóan milyen következményekkel jár és milyen hatást gyakorol az érintettre.

Kérésére az Önről kezelt személyes adatok másolatát is rendelkezésére bocsátjuk papír alapon vagy elektronikus formában a dokumentumok típusától, illetve kérelmétől függően. Tájékoztatjuk, hogy Társaságunk a további másolatokért adminisztratív költségeken alapuló, észszerű mértékű díjat számíthat fel.

A helyesbítés joga

Jelzése alapján az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat módosítjuk, töröljük, illetve kérésére a hiányos, nem teljes személyes adatait - amennyiben ez az adatkezelés céljának megfelel - kiegészítjük.
Amennyiben a helyesbítés várhatóan jelentős hatással járna az Ön jogaira (például joghatást keletkeztet), a helyesbítés megalapozottságának igazolása érdekében a Társaságunk további adatok kérhet Öntől (címmódosítás esetén a Biztosító például személyazonosító igazolvány fénykép nélküli, illetve a lakcímet igazoló hatósági igazolvány személyi szám oldala nélküli bemutatását kérheti).
A Biztosítónak a személyes adatok helyesbítéséhez kapcsolódóan a GDPR 19. cikke szerint értesítési kötelezettsége áll fenn.

A törléshez való jog

Adatkezelésben érintett személyként Ön az alábbi indokolással kérheti személyes adatai törlését:

  • a személyes adatok kezelése már nem szükséges;
  • az adatkezelés megítélése szerint jogellenes;
  • Ön visszavonja korábbi hozzájárulását (részletesen lásd ”A hozzájárulás visszavonása” című résznél) és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
  • Ön tiltakozáshoz való jogát gyakorolja (ennek feltételeit lejjebb „A tiltakozáshoz való jog” című résznél részletezzük);
  • a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.

Ahogy azt feljebb a „Meddig tároljuk a személyes adatokat?„ részben részleteztük, bizonyos esetlekben Társaságunk részére jogszabály írja elő a személyes adatok megőrzésének kötelezettségét. Ezekben az esetekben személyes adatait az Ön kérésére sem törölhetjük.
Ezen felül például a megőrzési időknél említett szerződéssel összefüggő esetleges igények (például polgári jogi, büntetőjogi) érvényesítése érdekében az ehhez szükséges adatait jogszerűen kezeljük a szerződése megszűnését követően is, mert Társaságunknak jogos érdeke fűződik azok megőrzéséhez. E jogos érdek lehet például a Biztosító által teljesített szolgáltatás visszaköveteléséhez fűződik, amennyiben a szolgáltatás igénylése során vagy azzal összefüggésben bűncselekmény elkövetésére került sor.
Természetesen ezen időszak alatt az adatokat csak a fenti esetleges igények érvényesítésével összefüggő célból tároljuk. A megőrzési idő elteltével, ha nincs további jogszerű adatkezelési cél és jogalap az adatai kezelésére, adatait töröljük.

Ha ilyen körülmény fennáll, arról természetesen Önt a kérelem benyújtását követően tájékoztatjuk.

A Biztosítónak a személyes adatok törléséhez kapcsolódóan a GDPR 19. cikke szerint értesítési kötelezettsége áll fenn.

Az adatkezelés korlátozásához való jog

Ön kérheti a Társaságunk által végzett adatkezelési műveletek ideiglenes felfüggesztését akár bizonyos, akár összes személyes adata tekintetében, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll.

  • Ön vitatja a Társaságunk által kezelt személyes adatai pontosságát.
    • Ez esetben a korlátozás az adatai pontosságának ellenőrzéséig, az erre vonatkozó vizsgálat befejezéséig tarthat.
  • Az adatkezelés jogellenes és Ön ellenzi az adatok törlését, ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását.
  • Társaságunk már nem kívánja tovább kezelni személyes adatait (mivel például az adatkezelés célja már teljesült vagy megszűnt), de Önnek szüksége van a személyes adatokra jogi igények megállapításához, érvényesítéséhez vagy védelméhez. Ez esetben Önnek elegendő ezen érdekét megjelölnie a kérelmében, ennek igazolása nem szükséges.
    • Ebben az esetben a korlátozás a jogi igények megállapításához, érvényesítéséhez vagy védelméhez szükséges időhöz igazodik.
  • Ön tiltakozott az adatkezelés ellen (lásd részletesen „A tiltakozáshoz való jog” című résznél).
    • Ez esetben a korlátozás a mérlegelés, illetve a vizsgálat elvégzésének idejére vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy Társaságunk jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az Ön jogos indokaival szemben.

Amennyiben a korlátozást valamilyen oknál fogva fel kell oldani, erről Önt lehetőség szerint előzetesen, de legkésőbb a feloldással egyidejűleg tájékoztatjuk. A Biztosítónak a személyes adatok korlátozásához kapcsolódóan a GDPR 19. cikke szerint értesítési kötelezettsége áll fenn.

Az adathordozhatósághoz való jog

Kérésére az Ön által Társaságunk rendelkezésére bocsátott személyes adatait széles körben használt, géppel olvasható formátumban átadjuk Önnek vagy továbbítjuk egy Ön által megjelölt másik adatkezelőnek, feltéve, hogy ehhez a technikai és adatbiztonsági feltételek fennállnak.
Ez a jogosultság nem gyakorolható, ha az adatokat nem Ön bocsátotta rendelkezésünkre (például ha a személyes adatokat egy alkuszi partner továbbította részünkre).

Adathordozhatósághoz való jogát abban az esetben gyakorolhatja, ha az adatkezelés az Ön hozzájárulásán alapul vagy szerződés teljesítéséhez szükséges és az adatkezelés automatizált módon (gépi eszközökkel) történik, így, ez a jog nem terjed ki a papír alapú adatkezelésekre.

A tiltakozáshoz való jog

Ön saját helyzetével (például társadalmi helyzetével, munkavállalásával, magánéletével) kapcsolatos okokból akkor tiltakozhat személyes adatai Társaságunk általi kezelésével szemben, ha az adatkezelést a Biztosító vagy harmadik fél jogos érdeke alapján végezzük (például a közvetlen üzletszerzést szolgáló üzenetek továbbításának kizárása céljából, vagy a biztosítási szerződés megszűnését követő adatkezelés esetén).
Amennyiben az Ön részéről kellő részletezettséggel kifejtésre kerül, hogy milyen, a személyes helyzetéből fakadó okból tiltakozik személyes adatainak kezelése ellen, akkor a Társaságunkhoz benyújtott tiltakozási kérelme alapján ismételten mérlegelni tudjuk Társaságunk jogos érdekét, illetve azt, hogy ezen érdekek elsőbbséget élveznek-e az Ön érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben.

A hozzájárulás visszavonása

Az Ön hozzájárulásával kezelt adataira vonatkozóan hozzájárulását bármely időpontban, korlátozás nélkül visszavonhatja, amely nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét.

Automatizált döntéshozatal, beleértve a profilalkotást

Azon Társaságunk által alkalmazott automatizált döntéshozatal esetén, amely Önre nézve joghatással jár vagy hasonlóképp jelentős mértékben érinti (például a szerződések megkötése során alkalmazott automatizált döntések) kérheti az érintett folyamatba történő emberi beavatkozást, kifejezheti álláspontját és a döntéssel szemben kifogást nyújthat be.
A profilalkotás vagy automatizált döntéshozatal során az automatizált eszközök, például szoftverek vagy algoritmusok segítségével személyes adatok alapján értékelik, elemzik vagy előre jelzik egy egyén preferenciáit vagy jellemzőit. Ez a folyamat lehetővé teszi a szolgáltatók számára, hogy olyan profilokat hozzanak létre, amelyek alapján személyre szabott tartalmakat, ajánlatokat vagy döntéseket hozzanak az adatkezeléssel érintett személyek számára.
A biztosítási szerződések megkötése, illetve marketing célú megkeresések során bizonyos esetekben alkalmazunk olyan módszereket, amelyekkel az Ön által megadott információkat számítástechnikai eszközökkel értékeljük. Ezzel kapcsolatban tiltakozási jog illeti meg az adatkezelésben érintett személyeket. Az értékelés során kialakítjuk az egyének profilját, amelynek figyelembevételével javaslatot teszünk arra a termékre, amely a legjobban kielégítheti az érintett igényeit.
Természetesen a javasolt termékről részletes tájékoztatást adunk, és Ön dönthet úgy, hogy nem kéri az adott szerződést, illetve megjelölhet olyan szempontokat, amelyek megítélése szerint lényegesek lehetnek a termék kiválasztása során.

Az elhunytak adataival kapcsolatos jogok

  1. Az érintett halálát követő öt éven belül az életében arra ügyintézési rendelkezéssel, illetve - közokiratban vagy teljes bizonyító erejű magánokiratban foglalt - az Adatkezelőnél tett nyilatkozattal meghatalmazott személyt az Infotv. 25. §-ában meghatározottak szerint az alábbi jogok illetik meg:
    • kérhet tájékoztatást az adatkezelés részleteiről, beleértve a másolat kérését,
    • kérheti a pontatlan adatok helyesbítését,
    • kezdeményezheti adatai törlését,
    • kérheti, hogy az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, amennyiben az ehhez szükséges indokok valamelyike fennáll (ezen indokokról bővebben „Az adatkezelés korlátozásához való jog” című pontban olvashat bővebben), továbbá
    • tiltakozhat a személyes adatok kezelése ellen.
  2. Az elhunyt adataival kapcsolatos érintetti jogokat továbbá az elhunyt örököse, vagy a biztosítási szerződésben nevesített jogosult a Bit. 143. § (4) bekezdése alapján is gyakorolhatja.

A Biztosító tiltólistát vezet annak érdekében, hogy véletlenül se feledkezzen meg arról, ha Ön nem kíván üzletszerzési célú üzeneteket kapni. Ezen adatkezelés jogalapja Társaságunk jogos érdeke. A fennálló jogos érdekünk kettős: ahhoz fűződik, hogy a Biztosító ne küldjön direkt marketing célú üzeneteket olyan személyeknek, akik ilyeneket nem kívánnak fogadni, és ezzel (1) megakadályozza üzleti jóhírneve sérülését, valamint (2) a nyilvántartás vezetésével eleget tegyen a küldés tilalmára vonatkozószabályoknak, amennyiben ilyenek léteznek az adott csatorna tekintetében. A közvetlen üzletszerzést szolgáló üzenetek továbbításának kizárása céljából kezelt adatokról szóló adatkezelési tájékoztatás ITT érhető el.

Adatkezelésünk ellen panaszt nyújthat be Társaságunknál az adatvedelem@alfa.hu elérhetőségen, vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (a továbbiakban: NAIH), továbbá bírósághoz fordulhat. A pert – választása szerint – a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes törvényszék előtt is megindíthatja.
 

A NAIH elérhetősége:

címe: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
levelezési címe: 1363 Budapest, Pf. 9.
telefonszáma: +36 (30) 683-5969, +36 (30) 549-6838, +36 (1) 391-1400
hivatalos elektronikus levelezési címe: Hivatali kapu Rövid név: NAIH KR ID: 429616918
e-mail címe: ugyfelszolgalat@naih.hu
honlapjának címe: https://naih.hu/

Ha olyan eseményt észlel, ami megítélése szerint sértheti az Ön vagy mások személyes adataihoz fűződő jogait (például jogosulatlan adathozzáférést, téves postai vagy e-mail kiküldést tapasztalt), kérjük, jelezze itt: Adatvédelmi incidens bejelentő vagy hívja Ügyfélszolgálatunkat a +36-1/477-4800-es telefonszámon.
Munkatársaink a következő nyitva tartás szerint fogadják hívását:

  • hétfő, kedd, szerda: 8:00-16:00
  • csütörtök: 8:00-20:00
  • péntek: 8:00-16:00

Amennyiben postai úton szeretne bejelentést tenni, letölthető nyomtatványunkat itt találja „Adatvédelemmel kapcsolatos esemény bejelentő” néven:
https://www.alfa.hu/dokumentumok/adatvedelemhez-kapcsolodo-dokumentumok.html

Kérjük, hogy a bejelentés során adjon meg az incidens körülményeiről minden rendelkezésére álló információt, hogy mielőbb intézkedhessünk!

Igen, a weboldalainkon használunk cookie-kat (sütiket), amelyek listáját rendszeresen felülvizsgáljuk és frissítjük, a sütikkel kapcsolatos tájékoztatásunkat az alábbi linken keresztül érheti el: Irányelv a cookie-k kezelésére

Az egyes adatkezelési célokhoz kapcsolódó, különálló adatvédelmi tájékoztatókat itt találja:

Adatvédelmi tájékoztatók