2020 – Az extremitások éve
Induló podcast sorozatunk 1. részében Hermann Irén újságíró beszélgetett kollégáinkkal 2020 szakmai kihívásairól, digitalizációs megoldásokról és a tulajdonosváltásról.
Az elmúlt egy évet az élet minden területén a járvány határozta meg. Egy csapásra változott meg az életünk, és villámgyorsan kellett alkalmazkodnunk az új körülményekhez. Az ügyfeleink és a munkatársaink egészségének védelme jelentette a legfontosabb feladatot számunkra. Elsőként rendeltük el az otthoni munkavégzést, ami zökkenőmentesen történt és egyik napról a másikra 95%-ban otthonról tudtuk folytatni a munkát, és azóta is sikeresen menedzselünk minden folyamatunkat home-office-ból.
Évek óta jelentős technológiai befektetéseket tettünk annak érdekében, hogy egyre inkább digitális vállalattá váljunk. Most bebizonyosodott, hogy ez a stratégia igencsak előrelátó volt. Ügyfeleink egy részével már eddig is digitálisan tartottuk a kapcsolatot, így jó alapokkal indultunk a veszélyhelyzet kialakulásakor. Szolgáltatásainkat a járvány kitörésekor szinte azonnal digitális alapokra helyeztük, hogy ne tegyünk ki senkit az ügyintézéssel / kárszemlével járó esetleges járványveszélynek. A Covid-19 második hulláma tehát már teljesen felkészülten érte a vállalatot. Ennek következtében év végére sikerült behoznunk a kezdeti elmaradást, maximálisan teljesítjük a terveinket.
Gyorsabbá és hatékonyabbá váltunk. Sok olyan döntést hoztunk meg, amiket korábban húztunk-halasztottunk, de a körülmények most kikényszerítették.
A jövő kiszámíthatatlan lett
Az ügyfeleinket tekintve, most olyan helyzetet éltünk át, amikor az emberek kockázati érzékenysége példátlanul megváltozott. A „velem ez úgysem fog megtörténni” érzés értelmét veszítette, és sajnos mindenki a saját bőrén érezhette a veszélyt. Teljesen újfajta, felfoghatatlan félelemmel kellett szembenézniük az embereknek, így sokaknak eszébe jutott, hogy a biztosítóhoz forduljanak segítségért. Igyekeztünk többféle megoldással – átmeneti díjfizetés szüneteltetés, biztosítási összeg csökkentés, kötvénykölcsön – segítséget adni az ügyfeleinknek, hogy ebben az olykor egzisztenciálisan is bizonytalanabbá váló helyzetben meg tudják tartani biztosítási védelmüket.
A miénk egy ember-központú szakma: az ügyfeleknek bíznia kell abban, hogy amikor bajba kerülnek, segítünk, és ez rajtunk múlik: embereken, kollégákon, vezetőkön.
Egyre többen szeretnének felkészülni a váratlan helyzetekre, így megfigyelhető némi kereslet-növekedés, legalábbis bizonyos kockázati életbiztosítás termékek tekintetében. Az igényeknek ugyanakkor határt szabnak a családok egyre szűkülő pénzügyi lehetőségei. A biztosítási szektor teljesítménye szorosan függ a gazdaság állapotától, így mindenképpen számítani lehet a pandémia elhúzódó gazdasági hatására. A munkanélküliség, és az alacsony hozamkörnyezet jelentheti a jövő évben a legnagyobb kihívást a szektor számára.
Jó dolgokat is hozott a járvány
Stabilan eligazodunk a digitális térben, jobban beosztjuk az időnket, az erőforrásainkat, fókuszáltabbak lettünk az élet minden területén.
A járványhelyzet által kikényszerített digitális világ jó része velünk marad a továbbiakban is, hiszen az ügyfeleink, az üzleti partnereink számára sokkal kényelmesebb és gyorsabb megoldásokat tesz lehetővé. Úgy tapasztaltuk, hogy az idősebb ügyfeleink sem idegenkednek a technikai eszközök – pl. videós kárfelmérés, online ügyfélszolgálat – használatától.
Digitális képességeinkben 3 évet léptünk előre, magabiztosan használjuk az online eszközöket.
Az elkövetkező időszakban a digitalizáció további lépései – a mesterséges intelligencia (AI) használata a biztosítási tevékenységekben (kockázatelbírálás, kárrendezés) – lesz a legnagyobb kihívás. Termékfejlesztésben a pandémia által előhozott új kockázati fedezetek – pl. világjárvány, munkanélküliség – bevonása jelenthet növekedést, amely egyértelműen az ügyfelek javát szolgálja.
Hallgasd meg a kapcsolódó részt!