Tájékoztató a csoportos beszedési megbízásról
Fizesse biztosítási díját kényelmesen és biztonságosan!
Tájékoztató a csoportos beszedési megbízásról
A csoportos beszedés fő célja, hogy minél szerűbben fizethesse biztosítási díját, az Ön számára igazán fontos dolgokra fordíthassa értékes idejét.
Miért hívjuk csoportos beszedésnek ezt a fizetési módot?
A beszedésnek ez a módja onnan kapta a nevét, hogy a beszedő, azaz a szolgáltató (pl. biztosító) azonos jogcímen, jellemzően havonta nagyobb “ügyfélcsoport” bankszámláiról kezdeményezheti a díjlevonást.
Mi a csoportos beszedéses díjfizetés előfeltétele?
Amennyiben Ön rendelkezik bankszámlával, csupán egy megbízást szükséges adnia bankjának, hogy tegye lehetővé társaságunk számára a fizetési ütem szerinti biztosítási díj levonását. A felhatalmazásnak köszönhetően a bank átveszi Öntől a díjbefizetéssel járó terheket. Felhatalmazását papír alapon vagy elektronikus formában is benyújthatja számlavezető pénzintézetének.
Miért érdemes Önnek is csoportos beszedésre váltania?
- Biztonságos – a teljes beszedési folyamat szakszerű, követhető és áttekinthető, amelyet a megfelelő jogszabályok és minőségi előírások garantálnak.
- Kényelmes – a szükséges fedezet mellett a bank gondoskodik a díjfizetés pontos végrehajtásáról. Erről részletesen tájékoztatja Önt a bankszámlakivonaton, sőt, ha internetbankkal és/vagy SMS-értesítéssel rendelkezik, hamarabb is információt kaphat a befizetésről.
- Hatékony – a felhatalmazás megadását követően Önnek semmilyen további terhet nem jelent a díjfizetés, a teljes folyamat automatizált. Sőt, biztosítási szerződéstől függően eltérő mértékű kedvezményre is szert tehet, ha ezentúl csoportos beszedéssel fizeti díját.
- Megbízható – minden esetben az Ön által meghatározott gyakoriság szerint (pl. havi, negyedéves stb.) indítjuk a díjlevonást. Megfelelő számlafedezet mellett így mindig időben beérkezik a díja, és biztosítási védelme folyamatos marad.
Hogyan válthat csoportos beszedéses díjfizetésre?
Kérjük, töltse le a felhatalmazási nyomtatványt*, írja be a hiányzó adatokat, és aláírásával ellátva személyesen adja le az eredeti példányt számlavezető bankjában, vagy ügyfélszolgálati irodánkban.
Amennyiben Ön rendelkezik internetbank-hozzáféréssel, online is beállíthatja bankjánál a csoportos beszedési megbízást. Ebben az esetben kérjük, jelezze részünkre a díjfizetési módváltást e-mailben az (Írjon nekünk felületen), telefonon (+36-1-477-4800) vagy levélben (9401 Sopron, Pf. 22).
*A nyomtatvány PDF formátumú, a megnyitásához az ingyenes Adobe Acrobat Reader szoftvert innen töltheti le.
Mi védi meg attól, hogy jogosulatlanul vonjanak le pénzt a számlájáról?
Kizárólag a felhatalmazáson Ön által feltüntetett szolgáltató – a megadott ügyfél-azonosító alapján – kezdeményezhet díjbeszedést számlájáról. A pénzügyi művelet során a bank ellenőrzi, hogy az Ön által megadott feltételek szerint indítjuk-e a díj-átutalási kérelmet, és csak akkor teljesíti azt, ha mindenben az Ön utasításai alapján járunk el.
Miért fordulhat elő, hogy a csoportos beszedési megbízás indítását követően mégsem történik meg a díjlevonás?
Hibaüzenet | Lehetséges okok és megoldások |
---|---|
Felhatalmazás hiánya | Pl. nem érkezett meg a bankhoz a felhatalmazási nyomtatvány eredeti példánya; még nem dolgozták fel a megbízást; a bank formai hibát talált a nyomtatványon. Minden esetben érdemes a bankkal/biztosítóval egyeztetni a késedelem okáról. |
Megszűnt számlaszám | A felhatalmazáson megadott számlaszám már nem érvényes. Ebben az esetben az érvényes számlaszámot tartalmazó új megbízást szükséges kitölteni. |
Összeghatár feletti beszedés | A beszedni kívánt biztosítási díj magasabb, mint a megbízáson megadott felső összeghatár. Oka lehet akár indexálási évforduló, akár kedvezmény elvesztése, stb. Kérjük, ilyen esetben módosítsa a megbízást az új biztosítási díjnak megfelelően. |
Fedezethiány | A számlán nincs elegendő fedezet a díj lehívásához. Ebben az esetben társaságunk egy későbbi időpontban próbálja meg levonni a díjat. Kérjük, mindig gondoskodjon a megfelelő számlafedezetről. |
Mi a teendő, ha téves díjlevonást tapasztal?
Eset | Teendő |
---|---|
A szokásosnál nagyobb összeget vontak le. | Egyeztesse társaságunkkal a pontos biztosítási díjat. Előfordulhat, hogy korábbi díjtartozás miatt szedünk be magasabb összeget. |
Csekken befizette a díjat, ennek ellenére számlájáról is levonták az összeget. | Érdeklődjön bankjánál, ugyanis elképzelhető, hogy a felhatalmazás a kértnél korábban lépett érvénybe. Az is lehetséges, hogy azért küldtünk sárga csekket, mert nem értesültünk időben a csoportos beszedés elindulásáról. Ezekben az esetekben addig nem kezdeményezünk újra levonást a számlájáról, ameddig a befizetett összegek fedezik a díjat, de kérésre vissza is utaljuk a túlfizetést. |
Ön visszavonta a felhatalmazást, mégis megtörtént a díjlevonás. | Kérjük, ebben a nem túl gyakori esetben forduljon a bankjához. Ilyenkor a banknak kötelessége helytállni az esetleges károkért. |