Kétszázötven milliónál is nagyobb kárt okoztak a június elejei viharok
A nyári időszak a legkockázatosabb az ingatlan-tulajdonosoknak
A múlt heti viharok nyomán közel 2800 kárbejelentés érkezett az AEGON Biztosítóhoz, a társaság csak hétfőn 750 igényt fogadott be, az ügyfelek által becsült károk értéke meghaladja a 250 millió forintot. A biztosító szerint a nyári időszak az ingatlantulajdonosok számára a legkockázatosabb, a legtöbb kár a viharokhoz kapcsolódik.
A múlt heti viharok nyomán hétfő délutánig mintegy 2800 meteorológiai kárbejelentés érkezett a lakásbiztosításoknál piacvezető AEGON Magyarországhoz. Az ügyfelek által becsült kárösszeg meghaladja a 250 millió forintot. A hét végi vihar után – csak hétfőn – több mint 750 bejelentés érkezett, és a biztosító továbbra is fogadja a bejelentéseket.
A legtöbb bejelentés az AEGON biztosító tapasztalatai szerint három megyéből érkezett, hétfő délutánig Baranya megyéből 439, Pest megyéből mintegy 388, Bács megyéből pedig 370 kárbejelentést regisztált a call center. A károk legnagyobb része viharról szólt, de érkeztek villámcsapással, felhőszakadással, jégveréssel kapcsolatos bejelentések is.
Vereczki András, az AEGON Magyarország vezérigazgató-helyettese szerint az ingatlantulajdonosok számára a nyár az egyik legkockázatosabb időszak. A lakásokban keletkező károk mintegy 40 százalékát a meteorológiai események okozzák. Általában néhány tízezer forintos károk a jellemzőek, de minden évben van példa milliós összegű kifizetésekre is. A legnagyobb bajokat a jégverés okozza, a kártérítések összege ilyenkor jóval magasabb az átlagnál, míg a leggyakoribb az egyszerűbb viharkár.
Az AEGON a bejelentések ötödét általában telefonon rendezi, és a kártérítést külön kárszemle nélkül átutalja ügyfele bankszámlájára. Szakértői azon károk esetében, ahol szükség van szemlére 24 órán belül felveszik a kapcsolatot az ügyféllel. A társaság – a korábbi gyakorlatnak megfelelően – a viharokban kevésbé érintett térségekből most is átcsoportosította kárszakértőit a problémákkal súlyosabban érintett területekre, hogy a megszokott gyorsasággal tudja rendezni a károkat. Azon településeken élő ügyfeleinek pedig, ahol a kitelepítést el kellett rendelni, előleget fizetett. A gyors kifizetéseket az is lehetővé tette, hogy a kárszakértők a helyszíni szemle során speciális, érintőképernyős, hordozható számítógépre rögzítik az adatokat, számításokat. A biztosító ezért már a helyszínről el tudja indítani a kárrendezést, így az ügyfelek a banki átutalási időnek megfelelő, átlagosan 4 nap alatt hozzájuthatnak a kártérítéshez.
A biztosító továbbra is ajánlja a károsultaknak, hogy a bejelentés előtt lehetőleg keressék meg szerződésük számát az ügyintézés gyorsítása érdekében. A károk elhárításával nem kell megvárni a biztosító szakemberét, vagy a kárbejelentést – azt bármikor meg lehet kezdeni. Viszont, ha lehetséges, érdemes a kárt lefényképezni, a károkat bizonyító maradványokat, törmelékeket, különböző anyagokat pedig eltenni.
A kárbejelentéseket az AEGON Magyarország a 06-1-477-4800-es telefonszámon vagy interneten várja.