A nőknek hosszabb távra kell tervezniük, ha időskori anyagi biztonságukról van szó
A nők hosszabb életre számíthatnak, mint a férfiak, ezzel együtt hosszabb távra kell tervezniük, ha időskori anyagi biztonságukról van szó!
Az Aegon Alapkezelő idei harmadik, március 5-én rendezett ügyfél szemináriuma ezúttal kizárólag női előadókat delegált a nőnap tiszteletére. Hangsúlyt kapott ezzel a társaság azon törekvése, hogy bemutassa, milyen fontos szerepe van termékfejlesztési és befektetési területen is a cégnél dolgozó nőknek. Dr. Naffa Helena, részvényelemző, Omaisz Réka befektetési alap kiválasztási vezető és Kelecsényi Petra termékfejlesztési és értékesítési szakértő betekintést engedtek abba, hogyan járul hozzá munkájuk egy-egy döntés előkészítéséhez.
Háromból ketten nők az Aegon globális igazgatótanácsában
A szeminárium moderátora, Veresegyházi Gábor, az Aegon Alapkezelő online értékesítési vezetője bevezetőjében hangsúlyozta, hogy az Aegon Alapkezelő globális vezérigazgatója is nő, az ausztrál Sarah Russel, aki az esemény kapcsán levében is üdvözölte a rendezvény résztvevőit és hangsúlyozta az este előadóinak mennyire fontos szerepe van a cég sikereiben. Sarah Russel üzenetében kiemelte, egy nemzetközi nyugdíj kutatás vonatkozó eredményeit, mely szerint a nők hosszabb életre számíthatnak, mint a férfiak, ezzel együtt hosszabb távra kell tervezniük, ha időskori anyagi biztonságukról van szó. A nők kevesebbet keresnek és jellemzőbb a részmunkaidős foglalkoztatás is, ami megnehezíti a megtakarítások felhalmozását. A nők azon várakozása, hogy kényelmes jómódban tölthetik majd nyugdíjas éveiket aggasztóan alacsony, különösen a Kelet-Európai régióban. A vezérigazgató úgy gondolja, a nőknek, bár hagyományosan elkötelezettek a megtakarítások irányában, tudatosnak kell lenniük, hogy elérjék a céljaikat.
Új üzletág női vezetővel
Sarah Russel üzenete után elsőként Omaisz Réka beszélt arról, hogyan jött létre nemrégiben a befektetési alap kiválasztási üzletág, melynek vezetőjeként dolgozik. A cégnél folyamatosan foglalkoztak külső alapok kiválasztásával, azaz a bekerülő mögöttes alapokat, – a nem saját Aegon alapokat – korábban is át kellett nézniük, ám míg csupán kvantitatív alapon, historikus teljesítményt tekintve vizsgálódtak. A 2017 januárjában létrejött új üzletág fókusza azonban kiegészült, ma már azt is tudniuk kell, hogy az adott portfólió menedzser miért tudott egy adott időszakban sikeresen kezelni egy-egy alapot, vajon az adott piaci környezet volt-e a segítségére, hogyan kezeli a stratégiát, a megváltozott piaci környezetet, milyen a befektetési csapat, azaz számos szubjektív tényezőt is figyelembe vesznek az alapkiválasztás során. Omaisz Réka hangsúlyozta, hogy az alapkezelő és a régió cégcsoporthoz tartozó további alapkezelői is úgy látják, hogy igen fontos az egy éve létrehozott új üzletág tevékenysége.
Abszolút hozamú és vegyes; jelenleg a legnépszerűbb alapok
Kelecsényi Petra, termékfejlesztési és értékesítési szakértő, aki folyamatosan nyomon követi a befektetési termékek forgalmát beszámolt róla, hogy a piaci trendek alapján ma egyértelműen az abszolút hozamú alapok, illetve a vegyes alapok a legnépszerűbbek. Az alacsony kamatkörnyezetben a többi alap esetében nehézséget jelenthet a hozam előteremtése, így itt vizsgálni kell a hozzárendelt kockázatot is.
Akár az olajfinomítóba is elmegyünk, mielőtt döntenénk
Dr. Naffa Helena, részvényelemző, aki a tavalyi évben csatlakozott az Aegon csapatához bemutatta, hogy munkája során elsősorban az energia területét, kiskereskedelmi vállalatokat és egészségügyi cégeket követ nyomon. Dr. Naffa Helena elmondta, hogy az említett szektorokra szakosodást az indokolja, hogy a vállalatokat nem absztrakt módon önmagukhoz mérik csupán, amikor részvény eladásról, vételről döntenek, hanem a versenytársak környezetében vizsgálódnak. „Nem elég tudnunk mennyit ér egy vállalat, azt is ki kell kitalálnunk, hogy az átlag befektető mit gondol, mit fog hozni a vállalat, hiszen ez mozgatja a piaci árfolyamokat.” – sorolta a szempontokat a szakértő.
Szakosodva az egyes szektorokra, ő maga is gyakorta látogat olajfinomítókat, műszaki oldalról is egyeztet a szakemberekkel, így pontosan átlátja az összefüggéseket a kihasználtság, a nyersolajak minősége és beszerzése, illetve a kihozott termékek között.
Dr. Naffa Helena a szektor hazai részvevőjéről a MOL-ról is beszélt. Kifejtette, hogy elemzőként nagyon szereti a vállalatot, úgy gondolja, hogy európai viszonylatban is versenyképes finomítókkal rendelkezik, a kitermelési részlegük ellenben gyenge volt az utóbbi években, csökkent a termelés. Azonban úgy látja, ez stratégiai szemlélet a vállalatnál, lévén egy klasszikusan jól, vertikálisan integrált vállalatról van szó, ami azt jelenti, hogy saját termelésüket finomítják és a termékeket a kutakon értékesítik.
A Mol portfolióját úgy alakították ki, hogy immunis legyen az olajár változással szemben, nagy változás nem látható a jövedelemtermelő képességben, amennyiben csökken vagy emelkedik az olajár. Hiszen, amit megnyer a kitermelésben, azt elbukja a finomításban és fordítva.
A részvényelemző a fenti mellett több érzékletes példával mutatta be munkáját, a részvények alakulásának miértjeit. Többek között a kiskereskedelmi szektorban szerzett tapasztalatai közül említette a CCC néven cipőiről ismert céget, mely elég erőteljes növekedési történettel rendelkezik. Évi 30 százalékos növekedést jeleznek előre, melyet az online jelenlét is megerősít, az ecipő.hu oldallal. Bár a szakértő úgy gondolta, hogy fogyasztói szemmel nem megalapozott az online cipővásárlás, hiszen nagyon fontos a megfelelő méret, amihez próba szükséges. Erre azonban rácáfoltak a számok, melyek azt mutatják, hogy egy nagyon erőteljesen dübörgő üzletágról van szó, mely sokkal magasabb megtérülésekkel rendelkezik a valós üzletekhez képest.
További információ:
Veresegyházi Gábor
online értékesítési vezető
T + 36 1 476 2035
M + 36 30 723 1364,