Hirdetmény – Egyes biztosítási szabályzatok 2024. decemberi hatályú módosításáról
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük, hogy Társaságunkat tisztelte meg bizalmával szerződése megkötésekor.
A biztosítási szerződésére vonatkozó szabályok pontosítása céljából a biztosítási szabályzatok egyes pontjaiban 2024. december 1-jei hatállyal változásokat alkalmaztunk a törvényi előírásoknak és a Magyar Nemzeti Bank elvárásainak való teljes körű megfelelés érdekében. Az érintett biztosítási feltételek változásai az alábbiakban olvashatók.
A teljes, módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szabályzati feltételek az érintett módozatok esetében 2024. december 1-jét követően honlapunkon érhetők el:
A. Amennyiben Ön a következő biztosítások valamelyikével rendelkezik, szerződésére az alábbi módosítások vonatkoznak.
- Alfa Jövőtervező életbiztosítás (TR-03)
- Alfa Jövőkép életbiztosítás (TR-10)
- Alfa Relax Plusz nyugdíjbiztosítás (NY-01)
- Alfa Relax Bázis nyugdíjbiztosítás (NY-07)
- Alfa Zen EUR nyugdíjbiztosítás (NY-13)
- Alfa Zen USD nyugdíjbiztosítás (NY-23)
- Alfa Exclusive Plusz életbiztosítás (TR-08)
- Alfa Exclusive Plusz nyugdíjbiztosítás (NY-05)
- Alfa Prémium Selection életbiztosítás (TR-09)
- Alfa Prémium Selection EUR életbiztosítás (TR-18)
- Alfa Prémium Selection USD életbiztosítás (TR-28)
- Alfa Prémium Selection nyugdíjbiztosítás (NY-06)
- Alfa Prémium Selection EUR nyugdíjbiztosítás (NY-12)
- Alfa Prémium Selection USD nyugdíjbiztosítás (NY-22)
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.2.2. pontja a következők szerint módosult:
“A Biztosító a kockázatviselés kezdetét követően bekövetkező, meghatározott jövőbeli esemény (biztosítási esemény) bekövetkezése esetén szolgáltatási összeg megfizetésére vagy más szolgáltatás teljesítésére kötelezi magát, a szerződő pedig díj fizetésére köteles.”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.2.19. pontja a következők szerint módosult:
„(…) A biztosítás első díjrészlete a szerződés technikai kezdetekor esedékes, míg a folytatólagos díj annak az időszaknak az első napján esedékes, amelyre a díj vonatkozik. (…)”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.2.20. pontja a következők szerint módosult:
„(…)A teljes egyszeri díj a szerződés technikai kezdetekor esedékes. (…)”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.6.1. pontja a következők szerint módosult:
“A szerződés létrejöhet a szerződő ajánlata, illetve annak Biztosító általi elfogadása alapján szóban és írásban, valamint a jelen szabályzat I.6.3. pontjában leírtaknak megfelelően a Biztosító ráutaló magatartásával is. Biztosítási szerződés kivételesen létrejöhet a Biztosító saját maga által rendszeresített és cégszerűen aláírt ajánlata alapján is, ha azt a megkeresett, továbbiakban szerződőnek tekinthető személy részére a Biztosító a jogviszony tartalmára vonatkozó, jogszabályban előírt tájékoztatással együtt, a díjszabásnak megfelelően teszi meg és arra a szerződő az ajánlaton megadott határidőn belül írásban vagy szóban elfogadó választ ad. A szerződés – az ajánlat szerinti tartalommal – akkor jön létre, amikor az ajánlatra vonatkozó, a másik fél által tett elfogadó jognyilatkozat hatályossá válik. A jelenlevők között tett jognyilatkozat nyomban hatályossá válik. Jelenlévők között tett a jognyilatkozat abban az esetben, ha a jognyilatkozat tartalmáról a címzett annak megtételével egyidejűleg tudomást szerez. A távollevők között tett jognyilatkozat a címzetthez való megérkezéssel válik hatályossá. Az ajánlat hallgatólagos elfogadása esetén az I.6.3. pontban megjelölt időpontban jön létre a szerződés. (…)”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.6.2. pontja a következők szerint módosult:
“A Biztosító jogosult az ajánlat alapján, az ajánlattétel időpontjától számított 15 napon belül – személyes egészségi vagy orvosi vizsgálat szükségessége esetén 60 napon belül – a biztosítási kockázatot elbírálni. A kockázatelbírálás eredményeként a Biztosító jogosult az ajánlatot elfogadni, visszautasítani, illetve módosító javaslatot tenni. Az ajánlattétel időpontja:
- az ajánlatnak a Biztosító képviselője által történt átvétele,
- a szerződő által megbízott alkusz közvetítésével felvett biztosítási ajánlat, illetve távértékesítés esetén az ajánlat biztosítóhoz való beérkezésének időpontja, ami telefonos értékesítés esetén a biztosítóval folytatott telefonbeszélgetés időpontja.
A Biztosító az ajánlat elbírálásához a szerződőnek és a biztosítottnak az ajánlati nyomtatványon feltett valamennyi kérdésre adott válaszát figyelembe veszi. Az ajánlat elutasítását a Biztosító nem köteles indokolni, a kockázatviselés elbírálására nyitva álló határidő alatt a szerződőt 15, illetve 60 napos ajánlati kötöttség terheli. Amennyiben az ajánlatot a Biztosító teszi, úgy az ajánlati kötöttség a Biztosítót terheli.”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.6.3. pontja a következők szerint módosult:
“A szerződés létrejön, ha a szerződőnek – a jogszabályban előírt tájékoztatás birtokában – a biztosítás tartalmára vonatkozóan, a Biztosító által rendszeresített ajánlati lapon és a díjszabásnak megfelelően tett ajánlatára a Biztosító az ajánlattételtől számított 15 napon belül – személyes egészségi vagy orvosi vizsgálat szükségessége esetén 60 napon belül – nem nyilatkozik. (…)”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.6.5. pontjából áthelyezésre került az I.6.2. pontba a következő szövegrész:
“Az ajánlat elutasítását a Biztosító nem köteles indokolni, a kockázatviselés elbírálására nyitva álló határidő alatt a szerződőt 15, illetve 60 napos ajánlati kötöttség terheli. Amennyiben az ajánlatot a Biztosító teszi, úgy az ajánlati kötöttség a Biztosítót terheli.”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.6.7.3. pontja a következők szerint módosult:
“A biztosítási szerződés a felmondó nyilatkozat Biztosítóhoz való – 30 napos határidőben történő – megérkezésének napjával szűnik meg. A felmondott biztosításra a Biztosító szolgáltatási kötelezettséggel nem tartozik, az esetleges teljesítés visszakövetelhető.”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.7.1. pontjából törlésre került a következő szövegrész, mivel e pont a címe alapján nem a szerződés létrejöttét szabályozza:
“A biztosítás a szerződésben megjelölt időpontban jön létre. Ha ilyen megállapodás nincs, akkor a biztosítás legkorábban a kockázatelbírálásra nyitva álló határidő leteltét követő nap 0. órájakor jön létre.”
A szerződés létrejöttével kapcsolatos szabályokat az „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezet I.6. pontja tartalmazza.
Az I.7.1. pont második mondata a következők szerint módosult:
„A létrejött szerződés alapján a Biztosító a kockázatot a szerződésben megjelölt időponttól viseli, ha ilyen időpont nincs, akkor a kockázatviselés az ajánlat aláírását követő napon kezdődik. (…)”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.7.5. pontjából törlésre került a következő szövegrész:
“k) ha az egyszeri díj teljes egészében nem kerül befizetésre legfeljebb a szerződés létrejöttétől számított 60. napon”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.11.1.2. pontja a következők szerint módosult:
“A biztosítási díj lehet egyszeri vagy folyamatos. Egyszeri, valamint folyamatos díjfizetés esetén a biztosítás gyakoriság szerinti első díja a szerződés technikai kezdetekor, minden későbbi díj pedig előre, annak az időszaknak az első napján esedékes, amelyre a díj vonatkozik. A díjfizetés gyakoriságáról és módjáról az alapbiztosítás különös feltételei rendelkeznek.”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.11.2.4. pontja a következők szerint módosult:
“A Biztosító a díjelmaradás miatt bekövetkező megszűnés esetén az általa fizetendő összeget az alábbiak szerint határozza meg:
A rendkívüli megtakarítási számlák értékének, az Adó-visszatérítés kezelésére szolgáló számla értékének, valamint a Kamatmentes díjszámla értékének összegét csökkenti a tartam során a szerződésre befolyt adójóváírások és az érvényes adójogszabályi rendelkezésekben megállapított büntetőkamatok összegével.
A Biztosító által a megszűnésről szóló tájékoztató levél mellé küldött nyomtatvány hiánytalan, pontos kitöltésével és aláírásával van lehetőség a pénz kifizetésére. Az igénybejelentés beérkezésének időpontja az a nap, melyen a jelen pontban meghatározott nyilatkozat a Biztosító által rendszeresített formanyomtatványon a Biztosítóhoz beérkezett.
A szerződés kifizetés nélkül megszűnik, amennyiben az imént meghatározott számlák egyenlege:
- nulla, vagy
- nem nyújt elégséges fedezetet az adójóváírás és büntetőkamat visszafizetésre.
Ilyenkor a Biztosító a teljes rendelkezésre álló fedezetet visszafizeti az adóhatóságnak, a szerződőt értesíti a még fennálló adótartozásról. A kalkuláció értéknapja a megszűnés napja.
Az igény teljesítése legkésőbb az összes szükséges okmány beérkezését követő 30. napon esedékes, feltéve, ha a befektetési egységekhez kötött életbiztosítások esetén a felfüggesztett eszközalapokra vonatkozó szabályok másképp nem rendelkeznek.”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.11.3.1. pontja a következők szerint módosult:
“Díjmentesítésre alkalmas szerződés (I.2.24 pont) esetén a Biztosító a biztosítást a szerződés megszüntetése helyett díjmentesíti. A Biztosító a díjmentesítés során a póthatáridőt követően, a hónap végén a Lejárati többletdíj számláról levonja a Visszavásárlási költséget (Egyszeri díjmentesítési költség). (…) A díjelmaradás következményekénti díjmentesítés esetén a Biztosító a 30 napos póthatáridőt követően, a hónap végén, az aznapi aktuális készpénzértéken díjmentesíti a szerződést.”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.12.1. pontja a következő mondattal egészült ki:
“A szüneteltetés alatt a Biztosító a szerződéskötési költséget és a rendszeres díj adminisztrációs költségét nem vonja le. A többi díj és költség levonását a szüneteltetés nem érinti.”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.13.10. pontja a következők szerint egészült ki:
„(…) Az évfordulót követően a szerződő a módosított érvényes és esedékes díjat tartozik fizetni. Amennyiben az ügyfél akadályoztatva volt az index évforduló előtt 30 nappal történő elutasításában, akkor a Biztosító az évfordulót követő 90. napig befogadhatja az utólagos index elutasítási kérést. Ebben az esetben a felek közös megegyezéssel térnek el a szabályzati feltételek rendelkezéseitől. (…)”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.20.1. pontja a következőképpen módosult:
A biztosítási események bejelentési csatornáinak felsorolása kiegészül a következő ponttal: “faxon a (+36)-1-476-5710 számon”.
Az I.20.1. pont utolsó mondata az alábbiak szerint módosult:
„Az igénybejelentés lehetőségeiről és annak módjáról a Biztosító honlapján (alfa.hu/ugyintezes#karbejelentes) is ad tájékoztatást. A szolgáltatási igény elbírálásához a Biztosító által bekérhető dokumentumok listája elérhető:
- jelen szabályzat II. számú Mellékletében,
- az online bejelentés (ugyfelszolgalat/alfa.hu) oldalon, a Biztosító honlapján az alfa.hu/ugyintezes/szolgaltatasi-igenybejelentes.html oldalon,
- telefonon a (+36)1-477-4800 számon,
- személyesen a Biztosító ügyfélszolgálati irodájában és értékesítési pontjaiban.
Az utolsó mondat után bekerült egy újabb szövegrész:
„Igénybejelentések kezelése
A biztosítási szolgáltatási igény bejelentésének dátuma az ügyfél biztosítási szolgáltatásra vonatkozó igényének a Biztosítóhoz, a Biztosító bármely egységéhez, valamely képviselőjéhez történő beérkezésének dátuma. Az igénybejelentés dátumától számított 15 napon belül a Biztosító a benyújtott dokumentumokat áttekinti, és az ügyfelet értesíti a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges, de hiányzó dokumentumokról. Amennyiben a hiányzó dokumentumok nem érkeztek be, akkor az első adatbekérés dátumától számított 30 napon belül, illetve részleges hiánypótlás esetén a részdokumentumok beérkezésétől számított 15 napon belül, míg a biztosítás lejárati dátuma előtt beérkezett lejárati igény esetén a lejárat napjától számított 15 napon belül megismétli az adatbekérést.
A Biztosító ezt követően ismételt, adatbekérésre vonatkozó megkeresést nem küld, és a bekért adatok, iratok hiánytalan beérkezéséig a Biztosító a szolgáltatási igényt nem tudja elbírálni. Amennyiben a hiányzó adatok, iratok az elévülési időn belül benyújtásra kerülnek, úgy a Biztosító folytatja a szolgáltatási igény elbírálását.”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.20.4. pontja a következők szerint módosult:
„A Biztosító a szolgáltatása teljesítését csak olyan okirat bemutatásától teheti függővé, amely a biztosítási esemény bekövetkezésének igazolásához, illetve a teljesítendő szolgáltatás mértékének meghatározásához szükséges. A Biztosító jelen szabályzat II. számú Mellékletében felsorolt dokumentumokat kérheti be a szolgáltatási igények elbírálásához. A Biztosító a biztosítási szolgáltatás teljesítésének esedékességét a bejelentett biztosítási esemény tekintetében indult szabálysértési eljárás jogerős befejezéséhez, illetve a büntetőeljárásnak a bíróság jogerős ügydöntő határozatával vagy véglegessé vált nem ügydöntő végzésével történő befejezéséhez, valamint az ügyészségnek vagy a nyomozó hatóságnak a feltételes ügyészi felfüggesztés vagy közvetítői eljárás céljából történő felfüggesztésről szóló, illetve további jogorvoslattal nem támadható eljárást megszüntető határozata meghozatalához nem kötheti. (…)”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.20.6. pontja a következők szerint módosult:
“A biztosítási szolgáltatás teljesítése, illetve egyéb kifizetés legkésőbb az összes szükséges okmány (II. számú Melléklet) – esetleg orvosi vizsgálat eredményének – beérkezését, illetve a lejárat előtt beérkezett és teljes körűen dokumentált lejárati szolgáltatás esetén a lejáratot követő 30. napon esedékes, feltéve, ha a befektetési egységekhez kötött életbiztosítások esetén a felfüggesztett eszközalapokra vonatkozó szabályok másképp nem rendelkeznek.”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.22.4. pontja a következők szerint módosult:
“Súlyosan gondatlan magatartás okozta balesetnek, illetve betegségnek minősülhet különösen, ha a biztosítási esemény…”, továbbá e pont vége kiegészítésre került a következőkkel: „A Biztosító ezekben az esetekben minden körülmény egyedi mérlegélésével dönt arról, hogy a magatartás súlyosan gondatlannak minősül-e.”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.23.4. pontja a következők szerint módosult:
“A Biztosító kockázatviselése nem terjed ki azokra az eseményekre, amelyek közvetlenül vagy közvetve összefüggésben állnak a következőkkel
- a biztosított szerződéskötéskor már meglévő állapotával, súlyos betegségével, súlyos maradandó egészségkárosodásával, amelyről a szerződő/biztosított tudott vagy tudnia kellett,
- veleszületett súlyos rendellenességével, a biztosított születésével összefüggő károsodással, amelyről a szerződő/biztosított tudott vagy tudnia kellett…”
- A biztosítási feltételek „I. Általános személybiztosítási feltételek” fejezetének I.25. pontja a következők szerint módosult:
“A biztosítási szerződésből eredő igények elévülési ideje 5 év.”
- A biztosítási feltételek „II. A biztosítási szerződés általános befektetési szabályai” fejezetének korábbi II.1.2., II.1.3 és II.1.4 pontjait összevontuk a II.1.4 pontba és bekerült a leírásba az Adó-visszatérítés kezelésére szolgáló számla is:
Alfa Prémium Selection EUR életbiztosítás (TR-18), Alfa Prémium Selection USD életbiztosítás (TR-28), Alfa Zen EUR nyugdíjbiztosítás (NY-13), Alfa Zen USD nyugdíjbiztosítás (NY-23), Alfa Prémium Selection EUR nyugdíjbiztosítás (NY-12) és Alfa Prémium Selection USD nyugdíjbiztosítás (NY-22) esetében: „A Biztosító a Megtakarítási alapszámlákon, a Rendkívüli megtakarítási számlákon és az Adó-visszatérítés kezelésére szolgáló számlán (I.3.2–I.3.4 pontok) befektetett összegekre 0%-os hozamgaranciát – ez a technikai kamatláb – vállal az alábbiak szerint. (…)”
Alfa Relax Plusz nyugdíjbiztosítás (NY-01), Alfa Jövőtervező életbiztosítás (TR-03), Alfa Jövőkép életbiztosítás (TR-10), Alfa Prémium Selection nyugdíjbiztosítás (NY-06), Alfa Relax Bázis nyugdíjbiztosítás (NY-07), Alfa Exclusive Plusz életbiztosítás (TR-08), Alfa Exclusive Plusz nyugdíjbiztosítás (NY-05) és Alfa Prémium Selection életbiztosítás (TR-09) esetében: „A Biztosító a Megtakarítási alapszámlákon, a Rendkívüli megtakarítási számlákon és az Adó-visszatérítés kezelésére szolgáló számlán (I.3.2–I.3.4 pontok) befektetett összegekre 1%-os hozamgaranciát – ez a technikai kamatláb – vállal az alábbiak szerint. (…)”
- A biztosítási feltételek „II. A biztosítási szerződés általános befektetési szabályai” fejezetének II.2.3.1. pontja a következők szerint módosult:
“(…) A Biztosító a megtakarítási alapszámlákat az esedékességig azonosítható módon beérkezett díjjal esedékességkor, míg a megtakarítási alapszámlákat az esedékességet követően befizetett díjjal, valamint a rendkívüli megtakarítási számlákat a befizetett díjjal akkor növeli meg, amikor az a szerződésre azonosítható módon beérkezik (az általános személybiztosítási feltételekben (I. fejezet) megállapított módon és a Függelékében meghatározott mértékben csökkentve az esedékes költségekkel). A számlák növekményét a Biztosító az eszközalapok befektetési politikájának részét képező, “Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentumban eszközalaponként rögzített értékelési napra vonatkozó árfolyamon fekteti be. Az elszámolásra akkor kerül sor, amikor ez az árfolyam ismertté válik. Az árfolyam megismerésének eszközalaponkénti időpontját szintén a “Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentum tartalmazza.”
- A biztosítási feltételek „II. A biztosítási szerződés általános befektetési szabályai” fejezetének II.2.4.1. pontja az alábbiak szerint módosult:
“A megtakarítási alapszámlák és rendkívüli megtakarítási számlák aktuális értékének kiszámítása a megtakarítási alapszámlákról és rendkívüli megtakarítási számlákról kifizetendő szolgáltatási összegek vagy egyéb kifizetések tekintetében mindenkor az eszközalapok befektetési politikájának részét képező, “Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentumban eszközalaponként rögzített értékelési napra vonatkozó árfolyamon történik.”
- A biztosítási feltételek „II. A biztosítási szerződés általános befektetési szabályai” fejezetének II.2.4.2. pontja az alábbiak szerint módosult:
“Ha az alapbiztosításra vonatkozóan a lejárati szolgáltatás kivételével bármilyen kifizetésre vonatkozó igény érkezik a Biztosítóhoz, és a biztosítási esemény időpontjában befektetési egységekhez kötött életbiztosításra vonatkozó általános befektetési szabályok vannak érvényben, akkor a kifizetések összegének megállapításához a megtakarítási alapszámlák és rendkívüli megtakarítási számlák értékét a Biztosító a következőképpen állapítja meg: a kifizetésre vonatkozó igény, illetve a biztosítási esemény bejelentésének a Biztosítóhoz történő beérkezése napján nyilvántartott befektetési egységek darabszámának és az eszközalapok befektetési politikájának részét képező, “Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentumban eszközalaponként rögzített értékelési napra vonatkozó árfolyamnak a szorzata. Lejárati szolgáltatás esetén a megtakarítási alapszámlák és rendkívüli megtakarítási számlák értékét a Biztosító a következőképpen állapítja meg: a lejárat napján nyilvántartott befektetési egységek darabszámának és az eszközalapok befektetési politikájának részét képező, “Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentumban eszközalaponként rögzített értékelési napra vonatkozó árfolyamnak a szorzata.”
- A biztosítási feltételek „II. A biztosítási szerződés általános befektetési szabályai” fejezetének II.2.6.2. pontja a következők szerint módosult:
„(…) A Biztosító a kérelem beérkezését követően azonosítja és bejegyzi a változtatási igényt, és az eszközalapok befektetési politikájának részét képező, “Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentumban eszközalaponként rögzített értékelési napra vonatkozó árfolyamon lép érvénybe az újonnan választott befektetési összetétel. Az elszámolásra akkor kerül sor, amikor ez az árfolyam ismertté válik. Az árfolyam megismerésének eszközalaponkénti időpontját szintén a “Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentum tartalmazza. (…)”
- A biztosítási feltételek „II. A biztosítási szerződés általános befektetési szabályai” fejezetének II.3.3.2.2. pontja a következők szerint módosult:
„(…)A Biztosító az igény beérkezését követően azonosítja és bejegyzi a változtatási igényt az évfordulóra, és az Eszközalapok befektetési politikája című dokumentum részét képező „Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentumban leírtak szerint kezdeményezi az ügyfél által igényelt befektetési egységek eladását a megjelölt eszközalapokból. (…)”
- A biztosítási feltételek II. számú Mellékletében a Haláleseti, baleseti és egészségbiztosítási igények teljesítéséhez általánosan szükséges dokumentumok listája kiegészült egy sorral:
„A baleset időpontját, körülményeit vizsgáló hatóság által ezekről kiállított igazolás.”
A Haláleseti, baleseti és egészségbiztosítási igények teljesítéséhez általánosan szükséges dokumentumok listájának első sora a következőkre módosult:
„Hatósági eljárás esetén helyszíni jegyzőkönyv, vádirat”.
A Baleseti eseményekhez szükséges dokumentumok listájának első sora a következőre módosult:
„A baleset tényét, időpontját, körülményeit leíró nyilatkozat, helyszíni jegyzőkönyv, munkabaleseti jegyzőkönyv, hatósági igazolás.”
- Az Alfa Premium Selection EUR életbiztosításban (TR-18) és az Alfa Premium Selection USD életbiztosításban (TR-28) kiemelt betűtípussal jelenik meg a „III. Különös feltételek” fejezet III.9.2.1.3. pontjának következő rendelkezése:
“Amennyiben a biztosítás tartama során a biztosított aktuális életkora eléri a 70. életévet és a biztosítási esemény ezt követően következik be, akkor a Biztosító a biztosítási esemény időpontjában a baleseti haláleseti összeg 70%-át fizeti ki.”
B. Amennyiben Ön Alfa Multitrend életbiztosítással (WS-01R) rendelkezik, szerződésére az alábbi módosítások vonatkoznak
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.2.2. pontja a következők szerint módosult:
“A Biztosító a kockázatviselés kezdetét követően bekövetkező, meghatározott jövőbeli esemény (biztosítási esemény) bekövetkezése esetén szolgáltatási összeg megfizetésére vagy más szolgáltatás teljesítésére kötelezi magát, a szerződő pedig díj fizetésére köteles.”
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.2.13. pontja a következők szerint módosult:
„(…)A teljes egyszeri díj a szerződés technikai kezdetekor esedékes. (…)”
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.6.1. pontja a következők szerint módosult:
“A szerződés létrejöhet a szerződő ajánlata, illetve annak Biztosító általi elfogadása alapján szóban és írásban, valamint a jelen szabályzat I.6.3. pontjában leírtaknak megfelelően a Biztosító ráutaló magatartásával is. Biztosítási szerződés kivételesen létrejöhet a Biztosító saját maga által rendszeresített és cégszerűen aláírt ajánlata alapján is, ha azt a megkeresett, továbbiakban szerződőnek tekinthető személy részére a Biztosító a jogviszony tartalmára vonatkozó, jogszabályban előírt tájékoztatással együtt, a díjszabásnak megfelelően teszi meg és arra a szerződő az ajánlaton megadott határidőn belül írásban vagy szóban elfogadó választ ad. A szerződés – az ajánlat szerinti tartalommal – akkor jön létre, amikor az ajánlatra vonatkozó, a másik fél által tett elfogadó jognyilatkozat hatályossá válik. A jelenlevők között tett jognyilatkozat nyomban hatályossá válik. Jelenlévők között tett a jognyilatkozat abban az esetben, ha a jognyilatkozat tartalmáról a címzett annak megtételével egyidejűleg tudomást szerez. A távollevők között tett jognyilatkozat a címzetthez való megérkezéssel válik hatályossá. Az ajánlat hallgatólagos elfogadása esetén az I.6.3. pontban megjelölt időpontban jön létre a szerződés. (…)”
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.6.2. pontja a következők szerint módosult:
“A Biztosító jogosult az ajánlat alapján, az ajánlattétel időpontjától számított 15 napon belül – személyes egészségi vagy orvosi vizsgálat szükségessége esetén 60 napon belül – a biztosítási kockázatot elbírálni. A kockázatelbírálás eredményeként a Biztosító jogosult az ajánlatot elfogadni, visszautasítani, illetve módosító javaslatot tenni. Az ajánlattétel időpontja:
- az ajánlatnak a Biztosító képviselője által történt átvétele,
- a szerződő által megbízott alkusz közvetítésével felvett biztosítási ajánlat, illetve távértékesítés esetén az ajánlat a Biztosítóhoz való beérkezésének időpontja, ami telefonos értékesítés esetén a Biztosítóval folytatott telefonbeszélgetés időpontja.
A Biztosító az ajánlat elbírálásához a szerződőnek és a biztosítottnak az ajánlati nyomtatványon feltett valamennyi kérdésre adott válaszát figyelembe veszi. Az ajánlat elutasítását a Biztosító nem köteles indokolni, a kockázatviselés elbírálására nyitva álló határidő alatt a szerződőt 15, illetve 60 napos ajánlati kötöttség terheli. Amennyiben az ajánlatot a Biztosító teszi, úgy az ajánlati kötöttség a Biztosítót terheli.”
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.6.3. pontja a következők szerint módosult:
“A szerződés létrejön, ha a szerződőnek – a jogszabályban előírt tájékoztatás birtokában – a biztosítás tartalmára vonatkozóan a Biztosító által rendszeresített ajánlati lapon és a díjszabásnak megfelelően tett ajánlatára a Biztosító az ajánlattételtől számított 15 napon belül – személyes egészségi vagy orvosi vizsgálat szükségessége esetén 60 napon belül – nem nyilatkozik. (…)”
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.6.5. pontjából áthelyezésre került az I.6.2. pontba a következő szövegrész:
“Az ajánlat elutasítását a Biztosító nem köteles indokolni, a kockázatviselés elbírálására nyitva álló határidő alatt a szerződőt 15, illetve 60 napos ajánlati kötöttség terheli. Amennyiben az ajánlatot a Biztosító teszi, úgy az ajánlati kötöttség a Biztosítót terheli.”
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.6.7.3. pontja a következők szerint módosult:
“A biztosítási szerződés a felmondó nyilatkozat Biztosítóhoz való – 30 napos határidőben történő – megérkezésének napjával szűnik meg. A felmondott biztosításra a Biztosító szolgáltatási kötelezettséggel nem tartozik, az esetleges teljesítés visszakövetelhető.”
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.7.1. pontjából törlésre került a következő szövegrész, mivel e pont a címe alapján nem a szerződés létrejöttét szabályozza:
“A biztosítás a szerződésben megjelölt időpontban jön létre. Ha ilyen megállapodás nincs, akkor a biztosítás legkorábban a kockázatelbírálásra nyitva álló határidő leteltét követő nap 0. órájakor jön létre.”
A szerződés létrejöttével kapcsolatos szabályokat az „I. Életbiztosítási feltételek” fejezet I.6. pontja tartalmazza.
Az I.7.1. pont második mondata a következők szerint módosult:
„A létrejött szerződés alapján a Biztosító a kockázatot a szerződésben megjelölt időponttól viseli, ha ilyen időpont nincs, akkor a kockázatviselés az ajánlat aláírását követő napon kezdődik. (…)”
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.7.4. pontjából törlésre került a következő szövegrész:
“h) ha az egyszeri díj teljes egészében nem kerül befizetésre legfeljebb a szerződés létrejöttétől számított 60. napon”
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.10.1. pontja a következők szerint módosult:
“A biztosítási díj egyszeri, mely a szerződés technikai kezdetekor esedékes.” A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.15.1. pontja a következőképpen módosult:
A biztosítási események bejelentési csatornáinak felsorolása kiegészül a következő ponttal: “faxon a (+36)-1-476-5710 számon“.
Az I.15.1. pont utolsó mondata az alábbiak szerint módosult:
„Az igénybejelentés lehetőségeiről és annak módjáról a Biztosító honlapján (alfa.hu/ugyintezes#karbejelentes) is ad tájékoztatást. A szolgáltatási igény elbírálásához a Biztosító által bekérhető dokumentumok listája elérhető:
- jelen szabályzat II. számú Mellékletében,
- az online bejelentés (ugyfelszolgalat/alfa.hu) oldalon, a Biztosító honlapján az alfa.hu/ugyintezes/szolgaltatasi-igenybejelentes.html oldalon,
- telefonon a (+36)1-477-4800 számon,
- személyesen a Biztosító ügyfélszolgálati irodájában és értékesítési pontjaiban.
Az utolsó mondat után bekerült egy újabb szövegrész:
„Igénybejelentések kezelése
A biztosítási szolgáltatási igény bejelentésének dátuma az ügyfél biztosítási szolgáltatásra vonatkozó igényének a Biztosítóhoz, a Biztosító bármely egységéhez, valamely képviselőjéhez történő beérkezésének dátuma. Az igénybejelentés dátumától számított 15 napon belül a Biztosító a benyújtott dokumentumokat áttekinti, és az ügyfelet értesíti a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges, de hiányzó dokumentumokról. Amennyiben a hiányzó dokumentumok nem érkeztek be, akkor az első adatbekérés dátumától számított 30 napon belül, illetve részleges hiánypótlás esetén a részdokumentumok beérkezésétől számított 15 napon belül, míg a biztosítás lejárati dátuma előtt beérkezett lejárati igény esetén a lejárat napjától számított 15 napon belül megismétli az adatbekérést.
A Biztosító ezt követően ismételt, adatbekérésre vonatkozó megkeresést nem küld, és a bekért adatok, iratok hiánytalan beérkezéséig a Biztosító a szolgáltatási igényt nem tudja elbírálni. Amennyiben a hiányzó adatok, iratok az elévülési időn belül benyújtásra kerülnek, úgy a Biztosító folytatja a szolgáltatási igény elbírálását.”
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.15.4. pontja a következők szerint módosult:
„A Biztosító a szolgáltatása teljesítését csak olyan okirat bemutatásától teheti függővé, amely a biztosítási esemény bekövetkezésének igazolásához, illetve a teljesítendő szolgáltatás mértékének meghatározásához szükséges. A Biztosító jelen szabályzat II. számú Mellékletében felsorolt dokumentumokat kérheti be a szolgáltatási igények elbírálásához. A Biztosító a biztosítási szolgáltatás teljesítésének esedékességét a bejelentett biztosítási esemény tekintetében indult szabálysértési eljárás jogerős befejezéséhez, illetve a büntetőeljárásnak a bíróság jogerős ügydöntő határozatával vagy véglegessé vált nem ügydöntő végzésével történő befejezéséhez, valamint az ügyészségnek vagy a nyomozó hatóságnak a feltételes ügyészi felfüggesztés vagy közvetítői eljárás céljából történő felfüggesztésről szóló, illetve további jogorvoslattal nem támadható eljárást megszüntető határozata meghozatalához nem kötheti. (…)”
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.17.4. pontja a következők szerint módosult:
“Súlyosan gondatlan magatartás okozta balesetnek, illetve betegségnek minősülhet különösen, ha a biztosítási esemény…”, továbbá e pont vége kiegészítésre került a következőkkel: „A Biztosító ezekben az esetekben minden körülmény egyedi mérlegélésével dönt arról, hogy a magatartás súlyosan gondatlannak minősül-e.”
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.18.4. pontja a következők szerint módosult:
“A Biztosító kockázatviselése nem terjed ki azokra az eseményekre, amelyek közvetlenül vagy közvetve összefüggésben állnak a következőkkel
- a biztosított szerződéskötéskor már meglévő állapotával, súlyos betegségével, súlyos maradandó egészségkárosodásával, amelyről a szerződő/biztosított tudott vagy tudnia kellett,
- veleszületett súlyos rendellenességével, a biztosított születésével összefüggő károsodással, amelyről a szerződő/biztosított tudott vagy tudnia kellett…”
- A biztosítási feltételek „I. Életbiztosítási feltételek” fejezetének I.20. pontja a következők szerint módosult:
“A biztosítási szerződésből eredő igények elévülési ideje 5 év.”
- A biztosítási feltételek „II. Befektetési szabályok” fejezetének II.1.3.1. pontja a következők szerint módosult:
“(…) A Biztosító a Megtakarítási alapszámlát az esedékességig azonosítható módon beérkezett díjjal esedékességkor, míg a Megtakarítási alapszámlát az esedékességet követően befizetett díjjal, valamint a Rendkívüli megtakarítási számlát a befizetett díjjal akkor növeli meg, amikor az a szerződésre azonosítható módon beérkezik (Életbiztosítási feltételekben (I. fejezet) megállapított módon és a Függelékében meghatározott mértékben csökkentve az esedékes költségekkel). A számlák növekményét a Biztosító az eszközalapok befektetési politikájának részét képező, “Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentumban eszközalaponként rögzített értékelési napra vonatkozó árfolyamon fekteti be. Az elszámolásra akkor kerül sor, amikor ez az árfolyam ismertté válik. Az árfolyam megismerésének eszközalaponkénti időpontját szintén a “Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentum tartalmazza.”
- A biztosítási feltételek „II. Befektetési szabályok” fejezetének II.1.10.1. pontja az alábbiak szerint módosult:
“A Megtakarítási alapszámla és a Rendkívüli megtakarítási számla aktuális értékének kiszámítása a Megtakarítási alapszámláról és a Rendkívüli megtakarítási számláról kifizetendő szolgáltatási összegek vagy egyéb kifizetések tekintetében mindenkor az eszközalapok befektetési politikájának részét képező, “Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentumban eszközalaponként rögzített értékelési napra vonatkozó árfolyamon történik.”
- A biztosítási feltételek „II. Befektetési szabályok” fejezetének II.1.10.2. pontja az alábbiak szerint módosult:
“Ha a biztosításra vonatkozóan bármilyen kifizetésre vonatkozó igény érkezik a Biztosítóhoz, és a biztosítási esemény időpontjában befektetési egységekhez kötött életbiztosításra vonatkozó általános befektetési szabályok vannak érvényben, akkor a kifizetések összegének megállapításához a Megtakarítási alapszámla és a Rendkívüli megtakarítási számla értékét a Biztosító a következőképpen állapítja meg: a kifizetésre vonatkozó igény, illetve a biztosítási esemény bejelentésének a Biztosítóhoz történő beérkezése napján nyilvántartott befektetési egységek darabszámának és az eszközalapok befektetési politikájának részét képező, “Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentumban eszközalaponként rögzített értékelési napra vonatkozó árfolyamnak a szorzata.
- A biztosítási feltételek „II. Befektetési szabályok” fejezetének II.1.12.2. pontja a következők szerint módosult:
„(…) A Biztosító a kérelem beérkezését követően azonosítja és bejegyzi a változtatási igényt, és az eszközalapok befektetési politikájának részét képező, “Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentumban eszközalaponként rögzített értékelési napra vonatkozó árfolyamon lép érvénybe az újonnan választott befektetési összetétel. Az elszámolásra akkor kerül sor, amikor ez az árfolyam ismertté válik. Az árfolyam megismerésének eszközalaponkénti időpontját szintén a “Tájékoztató a befektetési egységek eladásának/vételének elszámolási idejéről” elnevezésű dokumentum tartalmazza. (…)”
- A biztosítási feltételek II. számú Mellékletében a Haláleseti, baleseti és egészségbiztosítási igények teljesítéséhez általánosan szükséges dokumentumok listája kiegészült egy sorral:
„A baleset időpontját, körülményeit vizsgáló hatóság által ezekről kiállított igazolás.”
A Haláleseti, baleseti és egészségbiztosítási igények teljesítéséhez általánosan szükséges dokumentumok listájának első sora a következőkre módosult:
„Hatósági eljárás esetén helyszíni jegyzőkönyv, vádirat”.
A Baleseti eseményekhez szükséges dokumentumok listájának első sora a következőre módosult:
„A baleset tényét, időpontját, körülményeit leíró nyilatkozat, helyszíni jegyzőkönyv, munkabaleseti jegyzőkönyv, hatósági igazolás.”
C. Amennyiben Ön a következő biztosítások valamelyikével rendelkezik, szerződésére az alábbi módosítások vonatkoznak:
- Alfa Vitál Max tartamos kockázati életbiztosítás (PR-02, PR-03)
- Alfa Gondoskodás életbiztosítás (WG-02)
- Alfa Help baleset- és egészségbiztosítás (AD-03)
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 2.2. pontja és az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 2.2. pontja a következők szerint módosult:
“A Biztosító a kockázatviselés kezdetét követően bekövetkező, meghatározott jövőbeli esemény (biztosítási esemény) bekövetkezése esetén szolgáltatási összeg megfizetésére vagy más szolgáltatás teljesítésére kötelezi magát, a szerződő pedig díj fizetésére köteles.”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 2.2. pontjából a 6.1. pontba, az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 2.2. pontjából a 6.1. pontba kerültek áthelyezésre az alábbiak:
“Biztosítási szerződés kivételesen létrejöhet a Biztosító saját maga által rendszeresített és cégszerűen aláírt ajánlata alapján is, ha azt a megkeresett, továbbiakban szerződőnek tekinthető személy részére a Biztosító a jogviszony tartalmára vonatkozó, jogszabályban előírt tájékoztatással együtt, a díjszabásnak megfelelően teszi meg és arra a szerződő az ajánlaton megadott határidőn belül írásban vagy szóban elfogadó választ ad.”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 2.9. pontja a következők szerint módosult:
„(…) A biztosítás első díjrészlete a szerződés technikai kezdetekor esedékes, míg a folytatólagos díj annak az időszaknak az első napján esedékes, amelyre a díj vonatkozik. (…)”
- Az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 2.14. pontja a következők szerint módosult:
„(…) A biztosítás első díjrészlete a szerződés technikai kezdetekor esedékes, míg a folytatólagos díj annak az időszaknak az első napján esedékes, amelyre a díj vonatkozik. (…)”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 2.13. pontja és az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 2.7. pontja a következők szerint módosult:
„A biztosítási ajánlattételt követő hónap 1. napja, amely egyben az első biztosítási év kezdete és az első díj esedékességének az időpontja.”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 6.1. pontja és az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 6.1. pontja a következők szerint módosult:
„A szerződés létrejöhet a szerződő ajánlata, illetve annak Biztosító általi elfogadása alapján szóban és írásban, valamint a jelen szabályzat 6.3. pontjában leírtaknak megfelelően a Biztosító ráutaló magatartásával is.
Biztosítási szerződés kivételesen létrejöhet a Biztosító saját maga által rendszeresített és cégszerűen aláírt ajánlata alapján is, ha azt a megkeresett, továbbiakban szerződőnek tekinthető személy részére a Biztosító a jogviszony tartalmára vonatkozó, jogszabályban előírt tájékoztatással együtt, a díjszabásnak megfelelően teszi meg és arra a szerződő az ajánlaton megadott határidőn belül írásban vagy szóban elfogadó választ ad.
A szerződés – az ajánlat szerinti tartalommal – akkor jön létre, amikor az ajánlatra vonatkozó, a másik fél által tett elfogadó jognyilatkozat hatályossá válik. A jelenlevők között tett jognyilatkozat nyomban hatályossá válik. Jelenlévők között tett a jognyilatkozat abban az esetben, ha a jognyilatkozat tartalmáról a címzett annak megtételével egyidejűleg tudomást szerez. A távollevők között tett jognyilatkozat a címzetthez való megérkezéssel válik hatályossá.
Az ajánlat hallgatólagos elfogadása esetén a 6.3. pontban megjelölt időpontban jön létre a szerződés.”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 6.2. pontja, az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 6.2. pontja a következők szerint módosult:
„A Biztosító jogosult az ajánlat alapján, az ajánlattétel időpontjától számított 15 napon belül – személyes egészségi vagy orvosi vizsgálat szükségessége esetén 60 napon belül – a biztosítási kockázatot elbírálni. A kockázatelbírálás eredményeként a Biztosító jogosult az ajánlatot elfogadni, visszautasítani, illetve módosító javaslatot tenni. Az ajánlattétel időpontja:
- az ajánlatnak a Biztosító képviselője által történt átvétele,
- a szerződő által megbízott alkusz közvetítésével felvett biztosítási ajánlat, illetve távértékesítés esetén az ajánlat biztosítóhoz való beérkezésének időpontja, ami telefonos értékesítés esetén a Biztosítóval folytatott telefonbeszélgetés időpontja.
A Biztosító az ajánlat elbírálásához a szerződőnek és a biztosítottnak az ajánlati nyomtatványon feltett valamennyi kérdésre adott válaszát figyelembe veszi. Az ajánlat elutasítását a Biztosító nem köteles indokolni, a kockázatviselés elbírálására nyitva álló határidő alatt a szerződőt 15, illetve 60 napos ajánlati kötöttség terheli. Amennyiben az ajánlatot a Biztosító teszi, úgy az ajánlati kötöttség a Biztosítót terheli.”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 6.3. pontja, az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 6.3. pontja és az Alfa Help biztosítási feltétel 8.1.2. pontja a következők szerint módosult:
“A szerződés létrejön, ha a szerződőnek – a jogszabályban előírt tájékoztatás birtokában – a biztosítás tartalmára vonatkozóan, a Biztosító által rendszeresített ajánlati lapon és a díjszabásnak megfelelően tett ajánlatára a Biztosító az ajánlattételtől számított 15 napon belül – személyes egészségi vagy orvosi vizsgálat szükségessége esetén 60 napon belül – nem nyilatkozik. (…)”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 6.5. pontjából a 6.2. pontba, az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 6.4. pontjából a 6.2. pontba és az Alfa Help biztosítási feltétel 8.1.4. pontjából a 8.1.1. pontba áthelyezésre került a következő szövegrész:
“Az ajánlat elutasítását a Biztosító nem köteles indokolni, a kockázatviselés elbírálására nyitva álló határidő alatt a szerződőt 15, illetve 60 napos ajánlati kötöttség terheli. Amennyiben az ajánlatot a Biztosító teszi, úgy az ajánlati kötöttség a Biztosítót terheli.”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 6.7.3. pontja és az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 6.6.3. pontja következők szerint módosult:
“A biztosítási szerződés a felmondó nyilatkozat Biztosítóhoz való – 30 napos határidőben történő – megérkezésének napjával szűnik meg. A felmondott biztosításra a Biztosító szolgáltatási kötelezettséggel nem tartozik, az esetleges teljesítés visszakövetelhető.”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 7.1. pontja és az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 7.1. pontja az alábbiak szerint változott:
Törlésre került: “A biztosítás a szerződésben megjelölt időpontban jön létre. Ha ilyen megállapodás nincs, akkor a biztosítás legkorábban a kockázatelbírálásra nyitva álló határidő leteltét követő nap 0. órájakor jön létre.”
Ez a bekezdés így változik: „A létrejött szerződés alapján a Biztosító a kockázatot a szerződésben megjelölt időponttól viseli. Ha ilyen időpont nincs, akkor a kockázatviselés az ajánlat aláírását követő napon kezdődik.”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 11.1.2. pontja és az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 12.2.1. pontja a következők szerint módosult:
„(…) A biztosítás gyakoriság szerinti első díja a szerződés technikai kezdetekor, minden későbbi díj pedig előre, annak az időszaknak az első napján esedékes, amelyre a díj vonatkozik. (…)”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 12.7. pontja, az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 13.5. pontja a következők szerint egészült ki:
„(…) Az évfordulót követően a szerződő a módosított érvényes és esedékes díjat tartozik fizetni. Amennyiben az ügyfél akadályoztatva volt az index évforduló előtt 30 nappal történő elutasításában, akkor a Biztosító az évfordulót követő 90. napig befogadhatja az utólagos index elutasítási kérést. Ebben az esetben a felek közös megegyezéssel térnek el a szabályzati feltételek rendelkezéseitől. (…)”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 14.1., az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 14.1. és az Alfa Help biztosítási feltétel 3.2.1. pontjai az alábbiak szerint módosultak:
A biztosítási események bejelentési csatornáinak felsorolása kiegészül a következő ponttal: “faxon a +36-1-476-5710 számon“.
A hivatkozott pontok utolsó mondata az alábbiak szerint módosult:
„Az igénybejelentés lehetőségeiről és annak módjáról a Biztosító honlapján (alfa.hu) is ad tájékoztatást. A szolgáltatási igény elbírálásához a Biztosító által bekérhető dokumentumok listája elérhető:
- jelen szabályzat II. számú Mellékletében,
- az online bejelentés (ugyfelszolgalat/alfa.hu) oldalon, a Biztosító honlapján az alfa.hu/ugyintezes/szolgaltatasi-igenybejelentes.html oldalon,
- telefonon a (+36)1-477-4800 számon,
- személyesen a Biztosító ügyfélszolgálati irodájában és értékesítési pontjaiban.
Az utolsó mondat után bekerült egy újabb szövegrész:
„Igénybejelentések kezelése
A biztosítási szolgáltatási igény bejelentésének dátuma az ügyfél biztosítási szolgáltatásra vonatkozó igényének a Biztosítóhoz, a Biztosító bármely egységéhez, valamely képviselőjéhez történő beérkezésének dátuma. Az igénybejelentés dátumától számított 15 napon belül a Biztosító a benyújtott dokumentumokat áttekinti, és az ügyfelet értesíti a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges, de hiányzó dokumentumokról. Amennyiben a hiányzó dokumentumok nem érkeztek be, akkor az első adatbekérés dátumától számított 30 napon belül, illetve részleges hiánypótlás esetén a részdokumentumok beérkezésétől számított 15 napon belül, míg a biztosítás lejárati dátuma előtt beérkezett lejárati igény esetén a lejárat napjától számított 15 napon belül megismétli az adatbekérést.
A Biztosító ezt követően ismételt, adatbekérésre vonatkozó megkeresést nem küld, és a bekért adatok, iratok hiánytalan beérkezéséig a Biztosító a szolgáltatási igényt nem tudja elbírálni. Amennyiben a hiányzó adatok, iratok az elévülési időn belül benyújtásra kerülnek, úgy a Biztosító folytatja a szolgáltatási igény elbírálását.”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 14.4. pontja és az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 14.4. pontja a következők szerint módosult:
„A Biztosító a szolgáltatása teljesítését csak olyan okirat bemutatásától teheti függővé, amely a biztosítási esemény bekövetkezésének igazolásához, illetve a teljesítendő szolgáltatás mértékének meghatározásához szükséges. A Biztosító jelen szabályzat II. számú Mellékletében felsorolt dokumentumokat kérheti be a szolgáltatási igények elbírálásához. A Biztosító a biztosítási szolgáltatás teljesítésének esedékességét a bejelentett biztosítási esemény tekintetében indult szabálysértési eljárás jogerős befejezéséhez, illetve a büntetőeljárásnak a bíróság jogerős ügydöntő határozatával vagy véglegessé vált nem ügydöntő végzésével történő befejezéséhez, valamint az ügyészségnek vagy a nyomozó hatóságnak a feltételes ügyészi felfüggesztés vagy közvetítői eljárás céljából történő felfüggesztésről szóló, illetve további jogorvoslattal nem támadható eljárást megszüntető határozata meghozatalához nem kötheti. (…)”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 16.4. pontja, az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 16.4. pontja és az Alfa Help biztosítási feltétel 4.2.2. pontja a következők szerint módosult:
“Súlyosan gondatlan magatartás okozta balesetnek, illetve betegségnek minősülhet különösen, ha a biztosítási esemény…“, továbbá e pontok vége kiegészítésre került a következőkkel: „A Biztosító ezekben az esetekben minden körülmény egyedi mérlegélésével dönt arról, hogy a magatartás súlyosan gondatlannak minősül-e.”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 17.4. pontja a következők szerint módosult:
“A Biztosító kockázatviselése nem terjed ki azokra az eseményekre, amelyek közvetlenül vagy közvetve összefüggésben állnak a következőkkel
- a biztosított szerződéskötéskor már meglévő állapotával, súlyos betegségével, súlyos maradandó egészségkárosodásával, amelyről a szerződő/biztosított tudott vagy tudnia kellett,
- biztosított veleszületett súlyos rendellenességével, a biztosított születésével összefüggő károsodással, amelyről a szerződő/biztosított tudott vagy tudnia kellett…”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel 22. pontjának első mondata, az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel 19. pontjának első mondata és az Alfa Help biztosítási feltétel 9. pontjának első mondata a következők szerint módosult:
“A biztosítási szerződésből eredő igények elévülési ideje 5 év.”
- Az Alfa Vitál Max biztosítási feltétel, az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel és az Alfa Help biztosítási feltétel II. számú Melléklete az alábbiak szerint módosult:
A Baleseti eseményekhez szükséges dokumentumok listájának első sora a következőre módosult:
„A baleset tényét, időpontját, körülményeit leíró nyilatkozat, helyszíni jegyzőkönyv, munkabaleseti jegyzőkönyv, hatósági igazolás.”
- Az Alfa Gondoskodás biztosítási feltétel II. számú Melléklete az alábbiak szerint módosul:
A Haláleseti, baleseti és egészségbiztosítási igények teljesítéséhez általánosan szükséges dokumentumok listájának első sora így módosult:
„Hatósági eljárás esetén helyszíni jegyzőkönyv, vádirat.”
Haláleseti, baleseti és egészségbiztosítási igények teljesítéséhez általánosan szükséges dokumentumok listája kiegészült egy sorral:
„A baleset időpontját, körülményeit vizsgáló hatóság által ezekről kiállított igazolás.”
- Az Alfa Help biztosítási feltétel 2.2. pontja a következőkre módosult:
„A Biztosító a kockázatviselés kezdete után bekövetkező, meghatározott jövőbeli esemény (biztosítási esemény) alapján szolgáltatási összeg, illetve kár megfizetésére, vagy más szolgáltatás teljesítésére köteles, a szerződő pedig díj fizetésére kötelezi magát.”
- Az Alfa Help biztosítási feltétel 2.7. pontja a következőkre módosult:
„Technikai kezdet: A biztosítási ajánlattételt követő hónap 1-je, amely egyben az első biztosítási év kezdete és az első díj esedékességének időpontja.”
- Az Alfa Help biztosítási feltétel 3.2.3. pontja a következők szerint módosult:
„A Biztosító a szolgáltatása teljesítését csak olyan okirat bemutatásától teheti függővé, amely a biztosítási esemény bekövetkezésének igazolásához, illetve a teljesítendő szolgáltatás mértékének meghatározásához szükséges. A Biztosító jelen szabályzat II. számú Mellékletében felsorolt dokumentumokat kérheti be a szolgáltatási igények elbírálásához.”
- Az Alfa Help biztosítási feltétel 3.2.4. pontja a következőkre módosult:
„A Biztosító a biztosítási szolgáltatás teljesítésének esedékességét a bejelentett biztosítási esemény tekintetében indult szabálysértési eljárás jogerős befejezéséhez, illetve a büntetőeljárásnak a bíróság jogerős ügydöntő határozatával vagy véglegessé vált nem ügydöntő végzésével történő befejezéséhez, valamint az ügyészségnek vagy a nyomozó hatóságnak a feltételes ügyészi felfüggesztés vagy közvetítői eljárás céljából történő felfüggesztésről szóló, illetve további jogorvoslattal nem támadható eljárást megszüntető határozata meghozatalához nem kötheti.”
- Az Alfa Help biztosítási feltétel 8.1.1. pontja a következők szerint módosult:
„A szerződés létrejöhet a szerződő ajánlata, illetve annak Biztosító általi elfogadása alapján szóban és írásban, valamint a jelen szabályzat 8.1.2. pontjában leírtaknak megfelelően a Biztosító ráutaló magatartásával is.
Biztosítási szerződés kivételesen létrejöhet a Biztosító saját maga által rendszeresített és cégszerűen aláírt ajánlata alapján is, ha azt a megkeresett, továbbiakban szerződőnek tekinthető személy részére a Biztosító a jogviszony tartalmára vonatkozó, jogszabályban előírt tájékoztatással együtt, a díjszabásnak megfelelően teszi meg és arra a szerződő az ajánlaton megadott határidőn belül írásban vagy szóban elfogadó választ ad.
A szerződés – az ajánlat szerinti tartalommal – akkor jön létre, amikor az ajánlatra vonatkozó, a másik fél által tett elfogadó jognyilatkozat hatályossá válik. A jelenlevők között tett jognyilatkozat nyomban hatályossá válik. Jelenlévők között tett a jognyilatkozat abban az esetben, ha a jognyilatkozat tartalmáról a címzett annak megtételével egyidejűleg tudomást szerez. A távollevők között tett jognyilatkozat a címzetthez való megérkezéssel válik hatályossá.
Az ajánlat hallgatólagos elfogadása esetén a 8.1.2. pontban megjelölt időpontban jön létre a szerződés.
A Biztosító jogosult az ajánlat alapján, az ajánlattétel időpontjától számított 15 napon belül – személyes egészségi vagy orvosi vizsgálat szükségessége esetén 60 napon belül – a biztosítási kockázatot elbírálni. A kockázatelbírálás eredményeként a Biztosító jogosult az ajánlatot elfogadni, visszautasítani, illetve módosító javaslatot tenni. Az ajánlattétel időpontja:
- az ajánlatnak a Biztosító képviselője által történt átvétele,
- a szerződő által megbízott alkusz közvetítésével felvett biztosítási ajánlat, illetve távértékesítés esetén az ajánlat Biztosítóhoz való beérkezésének időpontja, ami telefonos értékesítés esetén a Biztosítóval folytatott telefonbeszélgetés időpontja.
A Biztosító az ajánlat elbírálásához a szerződőnek és a biztosítottnak az ajánlati nyomtatványon feltett valamennyi kérdésre adott válaszát figyelembe veszi.
Az ajánlat elutasítását a Biztosító nem köteles indokolni, a kockázatviselés elbírálására nyitva álló határidő alatt a szerződőt 15, illetve 60 napos ajánlati kötöttség terheli. Amennyiben az ajánlatot a Biztosító teszi, úgy az ajánlati kötöttség a Biztosítót terheli.”
- Az Alfa Help biztosítási feltétel 8.1.6. pontja a következőkre módosult:
„(…) A létrejött szerződés alapján a Biztosító kockázatviselése a szerződésben megjelölt dátum 0. órája. Ha ilyen időpont nincs, akkor a kockázatviselés az ajánlat aláírását követő napon kezdődik.”
- Az Alfa Help biztosítási feltétel 8.8.2. pontja a következők szerint módosult:
„A biztosítás folyamatos díjfizetésű. A biztosítás gyakoriság szerinti első díja a szerződés technikai kezdetekor, minden későbbi díj pedig előre, annak az időszaknak az első napján esedékes, amelyre a díj vonatkozik.”
- Az Alfa Help biztosítási feltétel II. számú Melléklete az alábbiak szerint módosul:
Az Élet-, baleset-, és egészségbiztosítási igényekhez szükséges dokumentumok listájának első sora így módosult:
„Hatósági eljárás esetén helyszíni jegyzőkönyv, vádirat.”
Az Élet-, baleset-, és egészségbiztosítási igényekhez kapcsolódó dokumentumok listája a következőkkel egészül ki:
„A baleset időpontját, körülményeit vizsgáló hatóság által ezekről kiállított igazolás.”
Budapest, 2024. november 20.