Aegon: itt a használatarányos casco

Csak a ténylegesen igénybe vett szolgáltatásokért kell fizetniük az ügyfeleknek

 

A hazai és az európai piacon is egyedülálló casco biztosítási konstrukciót dolgozott ki az Aegon Magyarország: a smartCASCO lényege, hogy az ügyfél egy okostelefonos alkalmazás segítségével az igénybe vett szolgáltatásokkal arányosan fizet díjat. A percalapú fizetést lehetővé tevő konstrukció megváltoztathatja a jármű-biztosításokkal kapcsolatos szokásokat is.

Gyökeres változásokat hozhat a magyarországi biztosítási piacon az Aegon Magyarország most bevezetett, smartCASCO nevű terméke. A forradalmian új megoldásokat hozó konstrukció lényege, hogy az ügyfél – egy mobiltelefonos alkalmazás és az előre feltöltött (pre-paid) egyenlege segítségével – annak alapján fizet a biztosításért, hogy éppen milyen szolgáltatásokat vesz igénybe, és ezzel jelentős költségmegtakarítást is elérhet.

A biztosítási innováció lényege, hogy az okostelefon segítségével ”Álló autó” vagy ”Mozgó autó” üzemmódba kell kapcsolni a biztosítást aszerint, hogy a gépjármű parkol (várakozik), vagy mozgásban van. Ennek megfelelően csak az aktuálisan az autóra leselkedő veszély biztosításáért fizet az ügyfél. Pl. törés kockázatra csak arra az időtartamra, amikor közlekedik a járművel a biztosított, míg parkolás/várakozás idejére ennél természetesen lényegesen alacsonyabb összeget vonnak le, miközben pl. lopáskárra biztosítva vagyunk. Fontos ugyanakkor, hogy a telefont vezetés közben mindig az autóban kell tartani, bekapcsolt állapotban, engedélyezve a GPS kapcsolatot. Ennek megfelelően az ügyfél csak akkor fizet – óradíj alapján – a kiválasztott biztosítási elemek teljes köréért, ha a járművét éppen használja, álláskor viszont egy jóval alacsonyabb óránkénti tarifát kell fizetnie: vagyis kizárólag azokért a szolgáltatásokért számol fel díjat a biztosító, amelyeket ténylegesen igénybe vett. A smartCASCO-hoz kiegészítő szolgáltatások széles köre választható, valamint ezek szükség szerint be- és kikapcsolhatók. Így például, ha poggyászbiztosítást, vagy éppen kisállat biztosítást is szeretne az ügyfél, azt nem szükséges a szerződés teljes tartamára igénybe venni, hanem elég csak akkor bekapcsolnia, amikor arra ténylegesen igényt tart. Mindemellett az alkalmazás segítségével az ügyfél pontosan nyomon követheti, hogy mennyit közlekedett az autóval.

A szolgáltatás igénylése és használata rendkívül egyszerű: elegendő letölteni az ingyenes alkalmazást, majd a kérdésekre válaszolva néhány lépésben megköthető a smartCASCO. A biztosítás megkötéséhez szükséges szemlefotók elkészítése is kényelmesen, a keretalkalmazásban történik. Rögtön a sikeres díjfizetés után érvénybe lép a szerződés. (A biztosítónak emellett rendelkezésére áll a szokásos 15 napos kockázat-elbírálási idő.)

A smartCASCO révén egy forradalmian új, a piacon komoly változásokat generáló konstrukciót vezettünk be, amely valóban alkalmas arra, hogy az ügyfél csak azokért a szolgáltatásokért fizessen, amelyeket igénybe vett, jelentős költségmegtakarítást érve el ezzel – nyilatkozta a konstrukció bevezetése kapcsán Marosvölgyi Péter, az Aegon Magyarország online értékesítési igazgatója. Bár – tette hozzá – a smartCASCO-hoz hasonló, a használatarányos díjazást lehetővé tévő megoldások már léteznek Európa több országában, ezek közös jellemzője, hogy valamilyen egyéb, ún. telematikai eszközzel is fel kell szerelni a járművet, itt viszont elég az okostelefonos alkalmazás letöltése, és a szerződéskötés során az egyenleg feltöltése.

A smartCASCO révén érezhetően emelkedhet a casco biztosítások elterjedtsége a magyar piacon, így növekedhet a járműpark biztosítási védelme – mondta Marosvölgyi Péter. A casco piacán – tette hozzá – szükséges is a penetráció növelése, hiszen a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) adatai szerint tavaly 810 ezer, Magyarországon üzemben lévő személyautó rendelkezett casco védelemmel, ez pedig a teljes járműpark mindössze egyötödét jelenti.

A smartCASCO – emelte ki Marosvölgyi Péter – több célcsoportnak ideális biztosítás, de elsősorban a fiatalabb, okostelefont használó korosztály megszólítását tervezik. A használatarányos működés azoknak az ügyfeleknek is kedvező, akik keveset használják az autójukat, de a törés kockázat ellen is megfelelő védelmet keresnek. – A kiegészítő biztosítások rugalmas ”be-/kikapcsolása” miatt ezeknek a szolgáltatások elterjedésére is számítunk – tette hozzá.

A smartCASCO bevezetése megváltoztathatja a biztosításokkal kapcsolatos fogyasztói szokásokat, az ügyfelek jóval tudatosabban állíthatják be a szerződésük paramétereit, és használhatják a kiegészítő szolgáltatásokat. Arra számítunk, hogy azok az ügyfelek is kötnek majd casco biztosítást, akik járművük magasabb életkora, vagy a költségek miatt eddig túl drágának tartották – emelte ki Marosvölgyi Péter.

A smartCASCO révén komoly költségmegtakarítást is el lehet érni: a modellszámítások azt mutatják, hogy a konstrukcióval elért árelőny akár több mint 50 százalékos is lehet a piacon elérhető standard változatokhoz képest. Egy Budapesten használt, öt éves, 1.4-es, benzines Opel Astránál – heti 4 óra vezetést feltételezve – 10 százalékos, minimum 50 ezer forintos önrész mellett 53357 forint a smartCASCO díja egy éves időtartamra számolva, miközben az összehasonlító oldalak kalkulációi alapján a standard konstrukciók díja évi 90 ezer forinttól indul. Hasonló paramétereket feltételezve egy révfülöpi telephelyű, nyolc éves Skoda Octavia smartCasco díja pedig 30 ezer forint alatti – szintén egy éves időtartammal számolva -, miközben a klasszikus konstrukciónál 50 ezer forint körül érhető el a legkedvezőbb ajánlat.

Mennyibe kerülne az Aegon smartCASCO?