Díjfizetési kisokos
Mindennapi életünk során rengeteg terméket, szolgáltatást veszünk igénybe, amelyekért fizetnünk kell. Így van ez a biztosítási szolgáltatásokkal is: a biztosító kockázatviseléséért fizetendő összeg a biztosítási díj. A biztosítási díj pontos és időben történő befizetéséről a szerződőnek kell gondoskodnia. Amennyiben a feltételek szerint beérkezik részünkre a fizetendő összeg, ügyfeleink számíthatnak a szerződésnek megfelelő anyagi szolgáltatásunkra.
Milyen díjfizetési lehetőségek közül választhat? Mi történik, ha nem érkezik be időben a biztosítási díj? Hogyan tud díjfizetési módot váltani?
Szeretnénk, ha biztosítása minden helyzetben jól szolgálná az Ön igényeit, ezért az alábbiakban összefoglaltuk a legfontosabb díjfizetési tudnivalókat. Ha további kérdése van, elérhetőségeinken veheti fel velünk a kapcsolatot.
Milyen díjfizetési módok közül választhat?
Szerződése mellé már ezt a díjfizetési módot is választhatja. A díj esedékességekor értesítőt küldünk, ami alapján bankkártyájával azonnal intézheti az összeg befizetését online ügyfélszolgálati fiókjában vagy az AlfaGo applikációban. Ha a gyorsfizetést választja, a regisztrált kártyához a kártyaadatokat csak egyszer kell megadnia, a későbbi fizetéseket már egyszerűen és gyorsan intézheti a rögzített kártyával.
Regisztráció és a bankkártya adatok megadása után automatikusan teljesítheti biztosításának díját. A díjfizetési mód beállításához az online ügyfélszolgálatunkon keresztül egyszerűen és gyorsan regisztrálhatja bankkártyáját az OTP Bank Zrt. oldalán.
Hogyan állíthatja be szerződésére a rendszeres bankkártyás díjfizetést?
- A biztosítási kötvény kézhezvétele utána regisztráljon online ügyfélszolgálatunkon (ugyfelszolgalat.alfa.hu).
- A bankkártya regisztrációt a Szerződéseim/Díjadatok/Díjfizetés módja menüpontban indíthatja.
- Kérjük, a bankkártya regisztrációjához fogadja el az online nyilatkozatot. Ezzel a lépéssel Ön felhatalmaz minket, hogy a választott ütemezés szerinti díjat levonjuk számlájáról.
- Bankkártya-regisztrációhoz szükséges adatok, az OTP Bank Zrt. oldalán:
- Fizető fél adatai: „Fizető fél neve” a bankkártya tulajdonos neve.
- Bankkártya száma: 4-szer 4, azaz 16 karakter hosszú számsor.
- Bankkártya lejárata:2-szer 2 karakter, hónap és év. (pl. 02/16)
- CVC kód: a kártya hátoldalán található 3 karakter hosszú számsor
A sikeres díjfizetés, ezáltal folyamatos biztosítási védelme érdekében kérjük, hogy csak érvényes bankkártyával regisztráljon, illetve ügyeljen rá, hogy a bankkártyán beállított limit összege fedezze a fizetendő biztosítási díjat. A díjlevonások sikerességét is Önnek szükséges ellenőriznie.
Bankkártya regisztrációhoz ügyfélszolgálatunkat a következő oldalon érheti el: ugyfelszolgalat.alfa.hu
Internetes banki szolgáltatáson keresztül vagy bankjában személyesen intézhető, gyors egyéni fizetési mód. További előnye, hogy bizonyos szerződések esetében díjkedvezményre jogosít, sőt, eseti utalással fizető lakás- és gépjármű-biztosítási ügyfeleink e-kapcsolat szolgáltatásunkat is igénybe vehetik.
Kérjük, jegyezze fel, vagy tárolja el a sikeres utaláshoz szükséges alábbi adatokat.
Számlaszám
HUF (forint) befizetése esetén: 12001008-00312421-00100004
Az Alfa Euró Select (MF-12R), az EUROMAXX (EM-01), az EUROMAXX III. (EM-03), az EUROMAXX IV. (EM-04), az Alfa Jáde EUR (TR-19) és az Alfa Zen EUR (NY-13) életbiztosítások esetén a következő devizaszámlára várja a Biztosító a díjakat:
Eurós számlaszám: 12001008-01951748–00100000
Az Alfa Jáde USD (TR-29) és az Alfa Zen USD (NY-23) életbiztosítás esetén a következő devizaszámlára várja a Biztosító a díjakat:
Dolláros számlaszám: 12001008-01951748–00200007
Befizetése egyszerű azonosításához az utalás közlemény rovatába a biztosítás szerződésazonosítóját szükséges beírnia. Kérjük, ezt a következő módon tegye meg: nagy "A" betű, valamint a biztosítás szerződésszáma 10 számjegyre kiegészítve nullákkal. Pl. A0012345678 vagy A0123456789.
Utasbiztosítási díj befizetése
Utasbiztosítási díj számlaszáma (HUF): 11707110-20003263 (Alfa utasbiztosítási díjszámla)
Kérjük, erre a számlaszámra kizárólag utasbiztosítási díjat fizessen be! Köszönjük!
Kérjük, minden esetben a biztosításkötéskor választott devizanemhez tartozó számlaszámra fizesse be a díjat. Ha pl. euróban szeretne díjat fizetni forint alapú szerződésre, úgy a HUF számlára utaljon, ha pl. forintban szeretne fizetni euróban kötött biztosításra, akkor pedig az EUR számlaszámot válassza. Az utalás során felmerülő banki költségek mint díjfizetőt, Önt terhelik, ezért érdemes ezekről előzetesen tájékozódnia számlavezető bankjánál. Köszönjük!
Külföldről indított utaláshoz szükséges további adatok:
HUF (forint) díjfizetésű szerződésre történő utalás esetén:
HUF utalás: 12001008-00312421-00100004
IBAN szám: HU76 1200 1008 0031 2421 0010 0004
SWIFT kód: UBRTHUHB
Az Alfa Euró Select (MF-12R), az EUROMAXX (EM-01), az EUROMAXX III. (EM-03), az EUROMAXX IV. (EM-04), az Alfa Jáde EUR (TR-19) és az Alfa Zen EUR (NY-13) életbiztosítások esetén a következő devizaszámlára várja a Biztosító a díjakat:
EUR (euró) díjfizetésű szerződésre történő utalás esetén:
Eurós számlaszám: 12001008-01951748–00100000
IBAN szám: HU14 1200 1008 0195 1748 0010 0000
SWIFT kód: UBRTHUHB
Az Alfa Jáde USD (TR-29) és az Alfa Zen USD (NY-23) életbiztosítás esetén a következő devizaszámlára várja a Biztosító a díjakat:
USD (amerikai dollár) díjfizetésű szerződésre történő utalás esetén:
Dolláros számlaszám: 12001008-01951748–00200007
IBAN szám: HU14 1200 1008 0195 1748 0020 0007
SWIFT kód: UBRTHUHB
Arra is van lehetősége, hogy rendszeres egyedi átutalást állítson be bankjánál. Fontos azonban, hogy ez nem azonos az úgynevezett csoportos beszedéssel, mivel egyedi utalás esetén társaságunknak nincs joga a díjlevonáshoz, így azt Önnek kell kezdeményeznie.
Válassza az egyedi banki átutalásos díjfizetést online ügyfélszolgálatunkon!
Regisztráció/Belépés: ugyfelszolgalat.alfa.hu
Amennyiben Ön csoportos beszedéssel kívánja fizetni díját, az automatikus díjlehívás beállításához a következő lehetőségek közül választhat.
- Keresse fel a ugyfelszolgalat.alfa.hu oldalunkat, ahol – regisztrációt követően – a "Díjfizetési mód" felületen már a legfontosabb adatokkal kitöltött megbízást töltheti le.
- Ha Ön rendelkezik bankjánál netbank-hozzáféréssel, azon keresztül egyszerűen és gyorsan megadhatja a biztosítási díj levonásához szükséges megbízást bankjának.
- Az innen is letölthető "Felhatalmazás csoportos beszedési megbízás teljesítésére" nyomtatványt – kitöltve és a számlatulajdonos által aláírva – személyesen is átadhatja a bank ügyfélszolgálatán.
- Amennyiben Önnek kényelmesebb, a kitöltött és aláírt megbízást biztosítónk címére is visszaküldheti.
Postacímünk: Alfa Vienna Group Általános Biztosító Zrt. 9401 Sopron, Pf.22
Ebben az esetben kérjük, vegye figyelembe, hogy a postai átfutás, illetve a feldolgozás időigénye miatt előfordulhat, hogy csak 1-2 hónap múlva válik lehetővé az első díj levonása számlájáról. Ha van rá módja, a gyors ügyintézés érdekében netbankon keresztül adjon megbízást bankjának.
A megbízási nyomtatványon "A szerződés azonosítója a kedvezményezettnél" melletti mezőbe a fogyasztóazonosítót szükséges beírnia. Kérjük, ezt a következő módon adja meg: nagy "A" betű, valamint a biztosítás szerződésszáma 10 számjegyre kiegészítve nullákkal. Pl. A0012345678 vagy A0123456789. Bizonyos életbiztosításoknál nagy "A" helyett "MM" vagy "L" betűt kell megadni (ezt a szerződésazonosító tartalmazza).
Kérjük, ügyeljen rá, hogy azonos módon írja alá a csoportos megbízást!
További információ a csoportos beszedésről
Amennyiben korlátozza a számlájáról levonható összeg nagyságát ("teljesítés felső határa"), kérjük, folyamatos biztosítási védelme érdekében ügyeljen rá, hogy a fizetendő díj változásakor (pl. évfordulós díjemelésnél) a megadott összeghatárt is módosítsa. Célszerű 2 havi biztosítási díjnak megfelelő összeghatárt beállítania, mert ha bármilyen okból nem sikerül az egyik hónapban a lehívás, a következő hónapban a teljes összeget levonhatjuk, így díjrendezett marad szerződése.
Válassza a csoportos beszedéses díjfizetést online ügyfélszolgálatunkon!
Regisztráció/Belépés: ugyfelszolgalat.alfa.hu
Válassza a banki díjfizetést online ügyfélszolgálatunkon!
Regisztráció/Belépés: ugyfelszolgalat.alfa.hu
További lehetőségek a díjfizetésre
https://www.alfa.hu/dijfizetes oldalunkon azonnal, külön költség nélkül rendezheti díját online bankkártyás fizetéssel. Külön adatként mindössze a szerződésazonosítót és születési dátumát kell megadnia.
A szerződés díjfizetési módjától függetlenül bármikor választhatja az online bankkártyás fizetés lehetőségét. Ha regisztrál online ügyfélszolgálatunkon és a gyorsfizetést választja, a regisztrált kártyához a kártyaadatokat csak egyszer kell megadnia, a későbbi fizetéseket már egyszerűen és gyorsan intézheti a rögzített kártyával.
Milyen díjfizetési gyakoriságok (ütemezés) közül választhat?
Szerződéskötéskor a díjfizetési mód kiválasztása mellett a legtöbb esetben azt is Ön döntheti el, hogy milyen időszakonként kívánja fizetni biztosítási díját. Fontos tudnia, hogy általában 1 teljes évre állapítjuk meg a fizetendő díjat, ezért a féléves, negyedéves vagy havi gyakoriság tulajdonképpen részletfizetési könnyítést jelent.
A legtöbb biztosításunk esetében a következő díjfizetési gyakoriságok közül választhat: éves, féléves, negyedéves és havi.
Rendszeres bankkártyás díjfizetés: havi, negyedéves, féléves vagy éves lehet. Az Ön által kötött szerződésben megadott ütemezés szerint kezdeményezzük az esedékes biztosítási díj beszedését bankkártyájáról. A beszedéseket az esedékesség hónapjának 5-e és 8-a között indítjuk, ezért javasoljuk, ebben az időszakban tartson elegendő pénzt a számláján, de mindenképpen kísérje figyelemmel a lehívás sikerességét is.
Egyedi banki átutalásos díjfizetési mód esetén fontos, hogy a gyakoriság szerint esedékes hónap első napjáig beérkezzen a díj, ezért kérjük, kísérje figyelemmel a választott ütemezés szerinti befizetési időpontokat. Ha pl. január 1-jén van a biztosítás évfordulója, és negyedéves gyakoriságot jelölt meg, akkor az első részletnek január 1-jéig kell beérkeznie számlánkra, a második részletnek április 1-jéig, és így tovább.
Csoportos beszedés esetén az Ön által megadott ütemezés szerint kezdeményezzük az esedékes biztosítási díj levonását folyószámlájáról. Minden esetben az adott hónap 12-e és 17-e között indítjuk a beszedést, ezért kérjük, ebben az időszakban tartson elegendő pénzt számláján. Kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnál ettől eltérő időpontban is történhet díjlevonás.További információ a csoportos beszedésről: /csoportosbeszedes
Csekkes befizetés választásakor a díjfizetési gyakoriság alapján állítjuk ki Önnek a csekke(ke)t. Ha pl. féléves díjfizetést kért, akkor a szerződés kezdetekor, valamint minden további biztosítási évforduló előtt 2 db, egyenlő összegről szóló csekket küldünk (kötelező biztosításnál az aktuális gyakoriság előtt küldjük a csekk(ek)et). A csekken szereplő díjnak az esedékesség hónapjának első napjáig kell beérkeznie, ezért javasoljuk, hogy a megadott határidő előtt 4-5 munkanappal adja fel az összeget. Felhívjuk figyelmét, hogy biztosításaink jelentős részénél nincs lehetőség havi csekkes díjfizetésre.
A fizetési ütemezést bármikor ingyenesen módosíthatja, azonban fontos tudnia, hogy a módosítás a következő díjfizetési időszaktól lép érvénybe, és a fizetendő díj is változhat.
Díjfizetési gyakoriság módosítása online ügyfélszolgálatunkon:
- Regisztráció/Belépés: ugyfelszolgalat.alfa.hu
Mi történik, ha nem érkezik be időben a biztosítási díj?
A pontos és időben történő díjfizetés elengedhetetlen ahhoz, hogy a feltételek szerinti események bekövetkezésekor számíthasson anyagi segítségünkre.
A választott gyakoriságnak megfelelően az esedékes hónap első napján kell beérkeznie a fizetendő díjnak. Amennyiben bármilyen okból nem történik meg a befizetés 30 napon belül, a szerződésen díjhátralék keletkezik.
Számos oka lehet annak, hogy nem érkezik be időben a biztosítási díj: nem találják/nem kapják meg a csekket, átmeneti anyagi problémák adódnak, elfelejtik átutalni a díjat, hibásan működik a csoportos beszedés stb. A leggyakrabban előforduló csoportos beszedési problémákat, illetve a megnyugtató válaszokat és teendőket ezen az oldalon foglaltuk össze.
A díjhátralékos szerződéssel rendelkező ügyfeleinket különböző formában tájékoztatjuk az elmaradásról, hogy folyamatos maradjon a biztosítási védelem, és elkerüljék a szerződés megszűnését. Értesítést kaphatnak e-mailben, SMS-ben, telefonhívással, postai levélben.
Hasznos tipp!
Érdemes megadnia saját, érvényes e-mail címét és mobiltelefonszámát, hogy minél gyorsabban értesíthessük a szerződésével kapcsolatos fontos tudnivalókról (pl. díjhátralék).
A befizetések feldolgozási ideje miatt előfordulhat, hogy akkor is kap díjfizetési felszólítást, ha Ön már időközben befizette a díjat. Ilyen esetben kérjük, tekintse tárgytalannak megkeresésünket. A díj beérkezését – regisztrációt követően – ellenőrizheti ugyfelszolgalat.alfa.hu oldalunkon, vagy telefonos ügyfélszolgálatunk 8.1-es menüpontjában (ügyintéző kapcsolása nélkül).
Csoportos beszedéses díjfizetésnél a következő banki díjlehívás alkalmával megkíséreljük levonni folyószámlájáról a hátralékkal növelt biztosítási díjat. Előfordulhat azonban, hogy az Ön befizetése és a banki levonás azonos időpontban történik, így szerződésén túlfizetés keletkezhet. Ezt a következő díjbeszedésnél figyelembe vesszük. Kérjük, folyamatos biztosítási védelme érdekében ellenőrizze a levonások sikerességét!
Természetesen bárkivel előfordulhat, hogy átmenetileg nehéz anyagi helyzetbe kerül, vagy elfelejti befizetni a díjat, de ettől a biztosítását még szeretné fenntartani. Éppen ezért szerződéstípusonként különböző hosszúságú türelmi időszakot biztosítunk a díjelmaradás rendezésére. A türelmi időszakban is kockázatban állunk, tehát a feltételek szerinti esemény bekövetkezésekor fizetünk (a díjhátralékkal csökkentett szolgáltatási összeget). A türelmi idő lakásbiztosításoknál általában három hónap, díjfizetés hiányában a negyedik hónap első napján megszűnik a szerződés. Bizonyos biztosítási termékek ettől eltérően működnek (pl. befektetési egységekhez kötött életbiztosítások, gépjármű-biztosítások), ezért kérjük, tanulmányozza át a szerződés erre vonatkozó pontját.
Lakásbiztosítás
Ha a 2014. március 15-e előtt kötött szerződés a díj meg nem fizetése miatt megszűnik, úgy a kockázatviselés végéig járó biztosítási díj megilleti a biztosítót (a Polgári Törvénykönyv 546.§.(2) bekezdése alapján). Tájékoztatjuk továbbá, hogy amennyiben tartamengedmény miatti díjkedvezményben részesül, a szerződés 3 éven belüli – díjnemfizetéssel történő – megszűnése esetén a kockázatviselés végéig járó díjon kívül a tartamengedményként igénybe vett díjkedvezményt is vissza kell fizetnie társaságunk részére.
Befektetési egységekhez kötött (unit linked) életbiztosítás
Amennyiben életbiztosításának aktuális megtakarítása a szabályzatban rögzített mérték alá csökken, úgy szerződése – és ezzel együtt kockázatviselésünk – díjelégtelenség miatt, kifizetés nélkül megszűnik.
Kockázati életbiztosítás
A kockázati életbiztosítás mással nem helyettesíthető anyagi védelmet nyújt Önnek és családjának. Fontos tudnia, hogy a díjnemfizetés miatt megszűnő kockázati életbiztosításokból nem jár vissza pénz a szerződőnek.
Casco biztosítás
Ha a szerződés a díj meg nem fizetése miatt megszűnik, úgy a kockázatviselés végéig járó biztosítási díj megilleti a biztosítót (a Polgári Törvénykönyv 546.§.(2) bekezdése alapján).
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB)
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás működését, így a díjfizetést is törvény szabályozza (2009. évi LXII. törvény). KGFB esetében ezért már az első hátralékos hónap végéig értesítenünk kell ügyfeleinket az elmaradásról – akkor is, ha a tájékoztatás időpontjában még nem telt le a türelmi idő.
A díj befizetésére a törvény szerint az esedékességtől számított 60. napig van lehetőség. Fontos, hogy a megadott időpontig beérkezzen hozzánk a teljes díjhátralék, ugyanis ellenkező esetben, ha a szerződő kárt okoz - a fenti dátumtól az új biztosításának megkötése napjáig -, neki kell azt megtérítenie a helyette fizető Kártalanítási Számla részére.
Új szerződés a díjnemfizetéssel megszűnt szerződés biztosítási évében kizárólag társaságunknál köthető, a teljes (esetleges fedezetlenségi díjjal növelt) hátralék egyidejű befizetésével. Amennyiben a szerződő nem azonos az üzembentartóval, akkor az új szerződést már csak az üzembentartó kötheti meg. Határidőn túli befizetés nem jelenti a szerződés automatikus érvénybehelyezését, viszont a befizetés összegéből levonjuk a kockázatviselés végéig a biztosítót megillető díjat.
Lakásbiztosítás
Az átmeneti anyagi nehézséggel küzdő ügyfeleinknek sem kell lemondaniuk otthonuk és féltve őrzött vagyontárgyaik biztosítási védelméről. A lakásbiztosítás típusától függően lehetőség van a díj csökkentésére, pl. önrész választásával, vagy bizonyos kiegészítők megszüntetésével.
A megoldási lehetőségekről tanácsadójától kérhet bővebb tájékoztatást.
Casco biztosítás
Az átmeneti anyagi nehézséggel küzdő ügyfeleinknek sem kell lemondaniuk autójuk biztosítási védelméről. Többféle díjcsökkentési lehetőséget is tudunk ajánlani: pl. az önrész módosításával vagy bizonyos kiegészítők megszüntetésével. Motor Casco biztosításunknál bevezettük az úgynevezett Téli garázs csomagot, amelynek lényege, hogy a téli időszakban nem használt motorkerékpárokra csökkentett díjat kell fizetni (a feltételek szerint).
A megoldási lehetőségekről tanácsadójától kérhet bővebb tájékoztatást.
Kockázati életbiztosítás
Az átmeneti anyagi nehézséggel küzdő ügyfeleinknek sem kell lemondaniuk a kiemelt életbiztosítási védelemről.
A megoldási lehetőségekről tanácsadójától kérhet bővebb tájékoztatást.
Befektetési egységekhez kötött (unit linked) életbiztosítás
Az átmeneti anyagi nehézséggel küzdő ügyfeleinknek sem kell lemondaniuk kitűzött céljaik eléréséről. Kérjük, tanulmányozza át a biztosítási feltételeket, hogy a felsorolt lehetőségek közül melyiket tartalmazza az Ön szerződése.
- Értékkövetés (index) elutasítása – biztosítási évfordulóval lehetséges!
- Kiegészítő biztosítások megszüntetése
- Díjnövelési opció csökkentése
- Díjfizetés szüneteltetése
- Díjmentesítés
- Kötvénykölcsön
- Részvisszavásárlás
- Tartammódosítás (pl. biztosítási időszak rövidítése, vagy határozatlanról határozott időtartamra történő módosítása)
A megoldási lehetőségekről tanácsadójától kérhet bővebb tájékoztatást.